نیازمند نوآوری در زمینه جذب دانشجویان به قرآن هستیم
کد خبر: 4139969
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

نیازمند نوآوری در زمینه جذب دانشجویان به قرآن هستیم

داور حسن حفظ بیستمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه برای جذب دانشجویان به مسابقات قرآن باید تلاش بیشتری انجام شود، گفت: قرینه‌سازی اشعار فارسی طبق آیات معارفی و عمومی‌تر قرآن یکی از راه‌های نوآوری در زمینه جذب به قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق نصرالهی، داورحجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق نصرالهی، داور حسن حفظ بیستمین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از قم اظهار کرد: در این دوره از مسابقات شش نفر به مرحله نهایی حفظ راه پیدا کردند که در رشته حفظ پنج جزء و حفظ کل از نظر سطح محفوظات و حسن حفظ از شرایط مطلوبی برخوردار بودند که پس از جمع‌بندی نظرات نفرات برتر معرفی خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ قرآن صرفاً حفظ آیات نیست، گفت: قرائت و عربیت قرآن نیز باید در حفظ رعایت شود و طبق آنچه که دانشمندان دانش تجوید گفتند، ترتیل دو رکن دارد، هر شخصی که قصد خواندن قرآن را دارد، باید تجوید، عربیت کلی و حسن تلاوت را رعایت کند و بخش دیگر هم این است که بتواند مواضع وقف و ابتدا را ادا کند.

داور حسن حفظ مسابقات قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به عدم حضور داوران در سالن مسابقه افزود: عدم حضور داوران در سالن مسابقه سبب کاهش استرس متسابقان می‌شود و او را از فضای سنگین داوری مسابقه دور کرده و این مهم به اجرا و تلاوت مطلوب‌تر متسابق کمک می‌کند. همچنین به داوران در امتیازدهی دقیق‌تر و نتیجه‌گیری در مورد هر متسابقی کمک بیشتری می‌کند.

نصراللهی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری برای جذب دانشجویان به مسابقات قرآن انجام شود، بیان کرد: در این زمینه ایده‌ها و نظرات زیادی از سوی فعالان قرآنی بیان شده، به‌عنوان مثال قرینه‌سازی اشعار فارسی طبق آیات معارفی و عمومی‌تر قرآن یکی از راه‌های نوآوری در زمینه جذب به قرآن است، یعنی رشته‌ای را در مسابقات ایجاد کنیم که یک شاعر با نوآوری طبق آیات قرآن اشعاری را بسراید؛ در این زمینه نیازمند مطالعات دقیق هستیم تا بتوانیم روش‌های جدید‌تری برای جذب به قرآن ابداع کرد.

انتهای پیام
captcha