توسعه گردشگری زیارت اولویت استان فارس است
کد خبر: 4139873
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۳

توسعه گردشگری زیارت اولویت استان فارس است

مدیرکل زیارتی معاونت امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی ما بحث گردشگری مذهبی است، گفت: قطعاً در سال جاری این مسئله را به جد دنبال خواهیم کرد.

سیدمجتبی علوی، مدیرکل زیارتی معاونت امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارسسیدمجتبی علوی، مدیرکل زیارتی معاونت امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، برنامه‌ریزی این معاونت برای رونق گردشگری مذهبی چه خواهد بود، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی استانداری فارس بحث گردشگری مذهبی است.

وی افزود: استان فارس همراه با استان‌های خراسان رضوی و قم سه استان شاخص در بحث گردشگری مذهبی بوده و تنها استان‌هایی هستند که دارای معاونت امور هماهنگی زائرین و گردشگری در استانداری هستند.

علوی با بیان اینکه یکی از برنامه‌ریزی اصلی معاونت گردشگری استانداری فارس توسعه گردشگری زیارت است و قطعاً در سال جاری این مسئله را به جد دنبال خواهیم کرد، گفت: استان فارس یکی از اعضای اصلی شورای عالی زیارت کشور است.

مدیرکل زیارتی معاونت امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس یادآور شد: در سال گذشته با پیشنهاد این سه استان کارگروه زیارت به شورای عالی زیارت در کشور ارتقا یافت که ریاست آن به عهده رئیس جمهور بوده و تعدادی از وزرا هم در آن عضویت دارند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان با حمایت‌های این شورا شاهد رونق گردشگری مذهبی در شیراز و استان فارس باشیم، گفت: جلسات شورای عالی زیارت 6 ماهی یک مرتبه به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود و با توجه به مشغله‌های زیاد رئیس جمهور مسلماً نمی‌توان زودتر از این‌ها جلسات شورای عالی زیارت را تشکیل داد.

علوی اظهار کرد: در عین حال ما پیشنهادات خود را در قالب 24 محور به شورای عالی زیارت ارسال کردیم و بنا شد تا در این شورا بررسی شوند لذا امیدواریم نتایج خوبی از جلسه این شورا برای مصوب شدن برخی از این پیشنهادات بگیریم.

انتهای پیام
captcha