ضرورت نامگذاری معابر شیراز به نام هنرمندان پیشکسوت
کد خبر: 4139822
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

ضرورت نامگذاری معابر شیراز به نام هنرمندان پیشکسوت

معاون فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت تجلیل از پیشکسوتان عرصه هنر گفت: در کنار این نامگذاری برخی معابر به نام پیشکسوتان و هنرهای آن‌ها و نیز نصب المان‌های مختلف را هم باید در دستور کارمان داشته باشیم.

محمدعلی چوبینی، معاون فرهنگی شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدعلی چوبینی، معاون فرهنگی شهرداری شیراز امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در آیین نکوداشت و رونمایی از سردیس پیشکسوتان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شیراز گفت: با توجه به اینکه شیراز، عنوان شهر جهانی صنایع دستی را دارد، یکی از پیش‌نیازهای این عنوان تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این عرصه است که در همین راستا نیز امروز آیین تجلیل و رونمایی از ۶ نفر از پیشکسوتان این عرصه را داشتیم.

وی ادامه داد: در کنار این نامگذاری برخی معابر به نام پیشکسوتان و هنرهای آن‌ها و نیز نصب المان‌های مختلف را هم باید در دستور کارمان داشته باشیم.

چوبینی با اشاره به اینکه شیراز گوهرهای بسیاری در عرصه‌های مختلف هنری دارد، در خصوص دغدغه‌های اقتصادی هنرمندان گفت: امروز به مناسبت هفته شیراز در این برنامه، رونمایی از پوستر نذر هنر را داشتیم که بر اساس آن درآمد حاصل از فروش محصولات هنرمندان صرف آزادی زندانیان غیر عمد می‌شود و در طول سال هم ادامه دارد.

وی بیان کرد: اگر در حوزه‌های مختلف به  اقتصاد هنر توجه درست نشود، هنر رو به فراموشی می‌رود، اما در این بین با توجه به قیمت بالای برخی محصولات، یک اتفاقی که در شیراز باید بیافتد، صنعتی و اقتصاد کردن هنر است، به آن معنا که نه از کیفیت آثار کم شود نه قیمت‌ها طوری باشد که خریداران خاص تنها بتوانند از این آثار استفاده کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: البته باز هم تاکید داریم، نباید هنر را تحت تأثیر مواردی که هویتش از دست دهد، قرار داد و از کیفیت نباید کم شود، اما جنبه اقتصاد عمومی آن هم باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha