ساخت ۸۰۰ منزل مسکونی برای محرومان همدانی
کد خبر: 4139798
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
به همت بسیج سازندگی

ساخت ۸۰۰ منزل مسکونی برای محرومان همدانی

مسئول بسیج سازندگی استان همدان گفت: ساخت ۸۰۰ منزل مسکونی برای محرومان در دستور کار است که تا کنون ۵۱۴ منزل و سایر واحدها تا دهه فجر سال‌جاری تحویل داده می‌شود.

علی قراباغی مسئول بسیج سازندگی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علی قراباغی، مسئول بسیج سازندگی استان همدان، امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تشکیل سازمان جهاد سازندگی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به آرمان‌هایی که این نظام داشته است و مطالباتی که بر مبنای این نظام شکل گرفته نهادسازی‌های هم اتفاق افتاد همچون نهاد محرومیت زدایی که به فرمان امام(ره) تشکیل شد.

وی افزود: مهمترین نهادی که برای محرومیت زدایی در جامعه شکل گرفت جهاد سازندگی بود و در دهه‌‌های اول شکل‌گیری منشا خدمات کم‌نظیری بود؛ به گونه‌ای که مسائل و مشکلات جوامع را به شکل پایدار و درازمدت با بکارگیری مردمان بومی منطقه با روش‌های خلاقانه حل می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان گفت: دولت اصلاحات آخرین میخ تابوت جهاد سازندگی را کوبید، همان هایی که یک نهاد مردمی انقلابی را تبدیل به یک دستگاه نظارتی دولتی دیوان سالار کردند و وزارت خانه جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی را ادغام کردند با این توجیه که هر دو یک کار موازی می‌کنند و دستور به ادغام این دو نهاد را دادند. اما به دستور تاریخی مقام معظم رهبری که سازمان بسیج سازندگی در دل سازمان بسیج مستضعفین مردمی‌ترین نهاد کشور است این نهاد به فعالیت خود ادامه داد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان از طرح ابتکاری استان گفت: تفاهمی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شد، قرار شد ۸۰۰ واحد ویژه مددجویان ساخته شود، به ازای هر خانه محرومی که ساخته می‌شود باید یک گروه جهادی پای کار باشد و این گروه اگر توانایی ساخت صفر تا صد یک منزل محروم را ندارد به شکل کمکی در کنار بسیج سازندگی قرار می‌گیرد.

قراباغی افزود: گام بعدی در حوزه عمرانی این است که گروه‌های جهادی در حوزه‌های تخصصی ورود پیدا کنند و به یک بلوغ فنی برسند که پروژ‌ه‌های بزرگی همچون مخزن بتونی و یا خطوط انتقال به آن‌ها سپرده شود.

وی ادامه داد: در ۱۴ اسفند ماه سال گذشته ۵۱۴ واحد مسکونی افتتاح و تحویل داده شد بقیه منازل نیز طی دهه فجر سال‌جاری آماده و تحویل داده می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره به جهاد آب‌رسانی به روستا بیان کرد: به لحاظ زمان بندی برنامه‌ای ۴۶ درصد جلو هستیم و به ۱۶۰ روستا و با ظرفیت نیروی انسانی ۱۵۴ هزار نفر آبرسانی می‌شود و از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

وی گفت: بیش از هزار و ۹۰۰ گروه جهادی در استان فعال هستند که ۴۵۰ گروه از آنها پای‌کار و فعال در همه زمینه‌ها هستند به گونه‌ای که عصای دست مردم، نظام و حاکمیت هستند و ما در تلاشیم که همه گروه‌های جهادی ما فعال و ویژه شوند.

انتهای پیام
captcha