نشست پایگاه‌های قرآنی کانون‌های مساجد شمال خوزستان برگزار شد
کد خبر: 4139694
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

نشست پایگاه‌های قرآنی کانون‌های مساجد شمال خوزستان برگزار شد

نشست تخصصی پایگاه‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد شمال خوزستان با حضور مدیر ستاد فهمای استان در شهرستان دزفول برگزار شد.

نشست تخصصی پایگاه‌های قرآنی کانون‌های مساجدبه گزارش ایکنا از خوزستان، نشست تخصصی پایگاه‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شمال خوزستان، با حضور حجت‌الاسلام قاسم سميری، مدیر ستاد فهما خوزستان و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران و فعالان کانون‌های مساجد چهار شهرستان دزفول، اندیمشک، شوش و گتوند روز گذشته، 18 اردیبهشت به میزبانی شهرستان دزفول برگزار شد.

سمیری در این نشست با اشاره به پیشینه قرآنی شهرستان دزفول و علمای آن گفت: وجود مساجد و جلسات قرآن در دزفول نشان از ارادت مردمان این منطقه است که دزفول را از منظر فعالیت قرآنی شاخص کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دزفول، آنها را ظرفیت قابل توجهی دانست و گفت: وظیفه ما این است که از این فعالیت‌ها و ظرفیت‌های قرآنی حمایت کنیم تا شاهد کشف استعدادهای نو در این حوزه باشیم.

وی از عملکرد دفتر کانون‌های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در حمایت از فعالیت‌های قرآنی قدردانی کرد و گفت: کارهای انجام شده الگوی مناسبی برای استفاده در سایر شهرستان‌ها است.

همچنین، علیرضا چرخابی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه دزفول به عنوان شهر جلسات قرآن شناخته شده است، گفت: مساجد مصداق عینی کانون وحدت و مهد تربیت نوجوانان و جوانان متعهد و انقلابی هستند. ثمرات تربیت‌یافتگان مساجد در حماسه آفرینی و پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس به اثبات رسیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول افزود: توجه به ظرفیت بالای مساجد با حضور جوانان فعال قرآنی و توجه آنان به مقوله فرهنگ و هنر می‌تواند بستری مناسب برای تولید آثار ارزشمند و فاخر دینی باشد.

در ادامه این نشست، روسای ادارات شهرستان‌های دزفول، گتوند، شوش و اندیمشک و مدیران کانون‌های مساجد شمال خوزستان و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری خوزستان نظرات و پیشنهادهای خود را درباره فعالیت‌های انجام شده ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha