لزوم بازنگری در حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق محروم
کد خبر: 4139677
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

لزوم بازنگری در حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق محروم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه هدف فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جذب جوانان به مساجد است، گفت: نگاه یکسانی که نسبت به تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد باید بازنگری شود زیرا شرایط مناطق محروم با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهر کرمان بسیار متفاوت است.

آیین تودیع و معارفه سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در آیین تودیع و معارفه سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان خدمت به مسجد را رزق الهی دانست و بیان کرد: مساجد در فرهنگ ما قطعاً جایگاه‌های بسیاری دارد. مسجد جایگاه عبادت و آگاهی، ایثار و محبت و جایگاه نزول خیرات و برکات آسمانی و پایگاه بسیاری از فعالیت‌های متعددی از ابتدای انقلاب تا‌کنون بوده است و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد. هدف نهایی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جذب جوانان به مساجد است که با همراهی و همکاری محقق می‌شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: امیدواریم توجه جدیی‌تری به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام شود تا شاهد نقش محوری و پررنگ مساجد در محلات باشیم. البته در حال حاضر نیز در بسیاری از مساجد استان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدامات خوبی انجام می‌دهند.

روحی اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی ۱۴ شهید از مساجد استان کرمان تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است که نشان از نقش محوری مساجد در حوزه فعالیت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی دارد که پس از دفاع مقدس نیز توانسته است تربیت نیروی انسانی را به خوبی انجام دهد و حتماً در حوزه‌های دیگر نیز می‌‌تواند نقش خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در مساجد پایگاهی برای تربیت نیروی انسانی در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد، افزود: بسیاری از مدیران امروز تربیت یافته مسجد هستند و مساجد توانسته‌اند نقش محوری خود را به خوبی ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان توجه ویژه به اجرای قوی طرح‌هایی همچون شنبه‌های با کتاب، سه‌شنبه‌های تکریم و... در تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را ضروری دانست و گفت: نگاه یکسانی که نسبت به تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد باید بازنگری شود زیرا شرایط مناطق محروم با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهر کرمان بسیار متفاوت است.

روحی اظهار کرد: در راستای عدالت فرهنگی و در حوزه حمایت‌ها باید مناطق محروم را به‌صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم. اقدامات متعددی در این راستا در استان انجام شده مانند نمایش رایگان فیلم و اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم و... که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha