محرومیت‌زدایی از رسالت‌های اصلی بسیج سازندگی است
کد خبر: 4139593
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲

محرومیت‌زدایی از رسالت‌های اصلی بسیج سازندگی است

جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی کمک به دولت‌ها است، گفت: تفکر بسیج سازندگی به سمت حزب یا جناح خاصی نیست و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی خود را در همه دولت‌ها دنبال می‌کند.

نعمت الله باقریبه گزارش ایکنا از خوزستان، سرتیپ دوم پاسدار نعمت‌الله باقری، جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت در نشست خبری هفته بسیج سازندگی که در سالن جلسات مجتمع فجر اهواز برگزار شد با بیان این که تاکتیک دشمن به سمت جنگ نرم تغییر یافته، نقش رسانه‌ها را در عرصه جدید نبرد یادآور شد و گفت: گرچه در حوزه رسانه ابزار کافی در اختیار نداریم اما همچنان که در دوران دفاع مقدس با وجود تجهیزات محدود در مقابل دشمن به پیروزی رسیدیم، امروز نیز با حداقل امکانات می‌توانیم پیروز شویم.

وی گفت: جهاد سازندگی در دوران انقلاب و توسط امام(ره) تشکیل شد و در خط مقدم جبهه نقش‌آفرینی کرد. بعد از دوران دفاع مقدس با کارشکنی‌هایی که انجام شد، برای مدتی منحل شد اما با تدابیر رهبر معظم انقلاب بار دیگر شکل گرفت و بسیج سازندگی به مأموریت‌های اصلی خود ادامه داد.

سردار باقری ادامه داد: یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی کمک به دولت‌ها است، چراکه تفکر بسیج سازندگی به سمت حزب یا جناح خاصی نیست و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی خود را در همه دولت‌ها دنبال می‌کند.

جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود: اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه، مأموریت دیگر بسیج سازندگی است. برای نمونه، روستای احمدفداله شهرستان دزفول از مناطقی است که هیچ پیمانکاری حاضر نشد در آن حضور یابد، اما بسیج سازندگی در این منطقه حضور یافت و کار جاده سازی این روستا را طی دو سال انجام داد.

سردار باقری با اشاره به بهره‌گیری بسیج سازندگی از اردوهای جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی به منظور محرومیت‌زدایی گفت: کاشت 10 هزار نهال در راستای مقابله با ریزگردها، آبرسانی کامل به ۲۹۵ روستا و آغاز آبرسانی به ۱۲۱ روستای دیگر، ایجاد ۱۶ هزار مترمربع آسفالت در مناطق محروم استان شروع ساخت یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکن مهر برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی که بخشی از این واحدها به مردم تحویل داده شد، بخشی از اقدامات جهاد سازندگی در استان است.

وی ادامه داد: ساخت ۳۱ واحد مدرسه در مناطق محروم استان را آغاز کردیم. همچنین یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی، ایجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتی پرورش دام و طیور، کشاورزی و راه‌اندازی گلخانه به منظور اشتغالزایی در استان است.

جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در پایان درباره برنامه‌های هفته بسیج سازندگی از ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت گفت: ساخت ۵۵ منزل در مناطق محروم، تعمیر و مرمت ۲۰۰ حمام و سرویس بهداشتی، تهیه ۱۵ هزار بسته معیشتی، برگزاری دوره‌های آموزشی تولید محصولات خانگی، تعمیر بیش از ۲ هزار وسیله برودتی، برگزاری همایش تجلیل از گروه‌های جهادی از جمله برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان است.

انتهای پیام
captcha