2300 پروژه بسیج سازندگی در چهارمحال‌وبختیاری اجرا می‌شود
کد خبر: 4139492
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

2300 پروژه بسیج سازندگی در چهارمحال‌وبختیاری اجرا می‌شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) از اجرای بیش از 2300 پروژه در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

هوشنگ فولادی، رئیس بسیج مستضعفین

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، به مناسبت فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج سازندگی، جمعی از گروه‌های جهادی امروز، ۱۸ اردیبهشت‌ماه با حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان در دفتر امام‌جمعه شهرکرد دیدار کردند.

سرهنگ هوشنگ فولادی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در این دیدار گفت: سازمان بسیج سازندگی در بحث اعتلای بسیج و روشنگری در دو عرصه متفاوت، دو کارگروه بزرگ و فعال دارد که در زمینه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ارائه تسهیلات اشتغالزایی با شعار کمک به مردم محروم و فعالیت‌های اقتصادی انجام می شود و 550 صندوق اشتغالزایی راه‌اندازی شده که منجر به تشکیل 40 تعاونی گردیده و در هر تعاونی بیش از 20 نفر برای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنند.

فولادی افزود: راه‌اندازی 19 کارگاه اشتغالزایی در زمینه‌های قالی‌بافی، خیاطی، گلدوزی و تولید جوراب که صادرات به خارج از کشور هم دارد، همچنین راه اندازی هفت کارگاه جدید در سال جاری از برنامه‌های بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) می‌باشد که هر کارگاه هفت تا هشت نفر را مشغول به کار کرده و بیشتر از سرپرستان خانوار می‌باشند.

وی، ادامه داد: واگذاری 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به هفت‌هزار نفر طی دو سال گذشته، که حتی یک مورد از آنها انحراف نداشته است و کمک به کارگاه‌های کوچک صنایع که در حال ورشکستگی هستند از برنامه‌های بسیج سازندگی به شمار می‌رود.

فولادی با اشاره به عرصه محرومیت‌زدایی از فعالیت‌های بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت: سه‌هزار و ۴۵۴ پروژه محرومیت زدایی طی دو تا سه سال گذشته در سطح استان اجرا شده است که یک‌هزار و ۸۶۵ پروژه مربوط به بخش عمرانی در زمینه مسجد، مرمت خانه عالم، غسالخانه، گلزار شهدا، دارالقرآن، خانه محرومین، آبرسانی، لایروبی 800 چشمه و قنات و ... بوده‌اند و امسال 400 واحد با کمیته امداد و 350 واحد با بهزیستی قرارداد بسته شده است.

وی افزود: یک‌هزار و ۵۸۹ پروژه غیرعمرانی نیز در چهارمحال و بختیاری اجرا شده که با تأمین اعتبار از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی بوده و علاوه بر تهیه و توزیع بسته‌های لوازم التحریر و سبدهای آموزشی، تهیه و توزیع 670 سری جهیزیه نیز در سال جاری انجام می‌شود.

فولادی گفت: تاکنون 30 مرحله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی انجام شده که بیش از 375 هزار بسته با ارزش بالغ بر 900 میلیارد تومان از سوی سپاه و بسیج در استان بوده است.

فولادی افزود: پروژه‌های کلان آبرسانی شرب و کشاورزی هم در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در حال اجراست که از381 روستای دارای مشکل آب شرب، 71 روستا شروع شده و تاکنون 65 روستا به اتمام رسیده و 25 روستا هم با همت گروه‌های جهادی و خیرین تکمیل شده است.
وی در بحث آب کشاورزی نیز گفت: در راستای طرح از آبخیز تا جالیز، نیازمندی‌های آب کشاورزی استان احصاء و به قرارگاه ارسال شده که به محض انعقاد قرارداد کارهای اجرایی شروع می‌شود.

فولادی تصریح کرد: در زمینه احداث جاده، قرارداد اولیه دو هزار کیلومتر بسته شده و امسال در بسیج سازندگی استان، دو هزار و ۳۰۰ برنامه در دست اجرا داریم که از بهمن ماه سال گذشته شروع شده و تا پایان سال جاری باید به اتمام برسند.

وی تجهیز گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی نواحی در شهرستان‌ها، رزمایش فاطمیون 3 به مناسبت هفته بسیج سازندگی در سطح چهارمحال و بختیاری، برپایی میزهای خدمت، افتتاح مسکن مددجویی و کارگاه‌های اشتغالزایی، توزیع بسته‌های معیشتی و سبدهای ورزشی و آموزشی و برگزاری یادواره شهدای جهادگر را از برنامه های دیگر برشمرد.

انتهای پیام
captcha