تولید محصولات فرهنگی با محتوای آثار شهدا حائز اهمیت است
کد خبر: 4139456
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
معاون استانداری خراسان‌رضوی:

تولید محصولات فرهنگی با محتوای آثار شهدا حائز اهمیت است

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد گفت: تولید پیام و محصولات فرهنگی با محتوای آثار شهدا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید یک برنامه درست و درحد شهدا طراحی کنیم تا به تولید محصولات فرهنگی برسیم.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی در اولین همايش حضوری سال ۱۴۰۲ که امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان و مدیران کمیته بانوان دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت رشد و تعالی در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدای گمنام ستاره‌هایی هستند که اگر در معرفی آنها کوتاهی کنیم خودمان عقب مانده‌ایم. اینکه اکنون عده‌ای مخلصانه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کنند باید قدر فعالیت خود را بدانند. این افراد معرفان شهدای گمنام به آحاد جامعه هستند و در خط مقدم حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت خدمت می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت دوران دفاع مقدس و زنده نگهداشتن یاد و خاطرات آن دوران افزود: از ۱۰ سال رهبری امام راحل بر نظام مقدس جمهوری اسلامی، هشت سال به دوران دفاع مقدس سپری شد و امام(ره) برای هدایت این امر و پیش‌روی به‌سوی پیروزی تلاش بسیاری کردند که همین امر بیانگر اهمیت دوران دفاع مقدس است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی در پاسخ به این سؤال که چه کنیم تا ادای دین به دفاع مقدس را به خوبی انجام دهیم، گفت: کاری که امروز بر عهده ماست پیداکردن خط فناوری برای تبدیل خط دفاع مقدس به روایت فرهنگی متناسب با اولویت و نیاز جامعه است.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: باید یک برنامه درست و درحد شهدا طراحی کنیم تا به تولید محصولات فرهنگی برسیم. امروز نسل جوان باید در کنار بازماندگان از دوران دفاع مقدس قرار گیرند تا این گنج باقیمانده از دوران دفاع مقدس را تبدیل به یک فرهنگ ارزشمند کنند.

وی ادامه داد: تولیدات این گنج باارزش می‌تواند تمام آحاد جامعه را در برگیرد و تأثیر مثبت خود را نهادینه کند، تولید پیام و محصولات فرهنگی با محتوای آثار شهدا از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: سرمایه‌های اصلی برای پیشبرد این گام مهم مردم هستند و هرکجا مردم پای کار بودند پیروزی نصیب شده است و در این کار هم باید به مردم فراخوان داد تا به اهداف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام
captcha