برگزاری دوره تربیت مربی قرآن به زبان انگلیسی در مؤسسه آل‌محمد(ص) اهواز
کد خبر: 4139361
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

برگزاری دوره تربیت مربی قرآن به زبان انگلیسی در مؤسسه آل‌محمد(ص) اهواز

مدیر مؤسسه قرآنی آل‌محمد(ص) اهواز گفت: یکی از برنامه‌های در حال اجرای این مؤسسه قرآنی دوره تربیت مربی قرآن به زبان انگلیسی است که در فضای مجازی آغاز شده است.

سیده مریم حسینیسیده‌مریم حسینی، مدیر مؤسسه قرآنی آل‌محمد(ص) اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره برنامه‌های این مؤسسه گفت: در هفته جاری قرار است دو کلاس آموزش حفظ قرآن به زبان انگلیسی برای سنین ۲ تا ۵ سال و ۶ تا ۹ سال را آغاز کنیم. 

وی با بیان اینکه همه آموزش‌های این مؤسسه قرآنی به صورت آنلاین ارائه می‌شود، افزود: نداشتن مکان مناسب برای آموزش باعث شده است که از فضای مجازی برای آموزش استفاده کنیم؛ از طرفی برگزاری مجازی دوره‌های مؤسسه باعث شده است که فراگیران ما از نقاط مختلف کشور باشند.

حسینی ادامه داد: در کنار این آموزش‌ها دو کلاس رایگان برگزار کرده‌ایم که یکی کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن برای بانوان و دیگری کلاس زبان انگلیسی مقدماتی ویژه کودکان ۳ تا ۸ سال است. یکی دیگر از برنامه‌های در حال اجرای مؤسسه آل‌محمد(ص) دوره تربیت مربی قرآن به زبان انگلیسی است که در فضای مجازی آغاز شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی آل‌محمد(ص) اهواز با اشاره به تأثیر آموزش قرآن به زبان انگلیسی و استقبال خانواده‌ها و کودکان از این روش گفت: زمانی که خانواده‌ها با این طرح آشنا می‌شوند استقبال خوبی از آن می‌کنند؛ به جهت اینکه با این روش کودکان هم قرآن را فرا می‌گیرند و هم با زبان دیگری آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: سؤال بسیاری از خانواده‌ها این است که آیا می‌توان به کودکی که هنوز نمی‌تواند سوره‌های کوچک قرآن را به زبان عربی بخواند، ترجمه انگلیسی سوره‌ها را آموزش داد؟ پاسخ ما این است که ما در جلسات اول سوره‌ها را به زبان عربی به کودکان آموزش می‌دهیم و پس از آن که مسلط شدند و توانستند سوره‌ها را به عربی بخوانند، آموزش انگلیسی را آغاز می‌کنیم.

حسینی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های آینده این مؤسسه قرآنی آموزش مکالمه انگلیسی در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته است. هدف از برگزاری این دوره این است که قرآن آموزان ما بعد از آنکه ترجمه انگلیسی سوره‌ها را فراگرفتند بتوانند درباره مفاهیم قرآن نیز به انگلیسی مکالمه کنند.

انتهای پیام
captcha