رزمایش «جهادگران فاطمی 3» در لرستان آغاز شد
کد خبر: 4139213
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

رزمایش «جهادگران فاطمی 3» در لرستان آغاز شد

رزمایش «جهادگران فاطمی 3» امروز، 17 اردیبهشت‌ماه با مشارکت 30 هزار نفر از جهادگران بسیجی در استان لرستان آغاز شد.

رزمایش جهادگران فاطمیبه گزارش ایکنا از لرستان، رزمایش بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با عنوان «جهادگران فاطمی 3» امروز، 17 اردیبهشت‌ماه به‌مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی با مشارکت 30 هزار نفر در قالب یکصد گروه جهادی در استان آغاز شد.

احسان جهانبخش، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در حاشیه این رزمایش در یک گفت‌وگوی خبری گفت: این جهادگران بسیجی به مناطق محروم استان اعزام می‎شوند.

وی از افتتاح طرح آب‌رسانی به 22 روستای الیگودرز و رومشکان خبر داد و افزود: با حضور این جهادگران، عملیات اجرایی کانال‌های آب‌بر کشاورزی و ساخت 300 واحد مسکونی محرومان در استان آغاز خواهد شد.

جهانبخش در ادامه با بیان اینکه در سطح استان نزدیک به 40 پروژه آماده بهره‌برداری داریم که شامل کانال‌های کشاورزی، مسکن محرومان، بهره‌برداری از خط انتقال و... است، ادامه داد: برای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان هزینه شده است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان با بیان اینکه در زمینه جهاد آب‌رسانی 125 روستا در تعهد ماست که می‌خواهیم بیشتر از آن کار کنیم، اضافه کرد: اگر کل اعتبار پروژه در همان سال به ما داده شود حاضریم آب‌رسانی به 300 روستا را انجام دهیم، اما در حال حاضر 56 درصد اعتبار را دریافت کردیم.

وی در ادامه به ضرورت انعقاد قرارداد طرح «از آبخیز تا جالیز» اشاره کرد و افزود: اصرار ما این است که این طرح را زودتر به ما واگذار کنند، چون ما استانی کوهستانی هستیم که بارندگی بالاست و ماندگاری آب در استان کم است و هرچه بتوانیم در حوزه آبخیزداری کار کنیم هم به نفع استان خودمان هم به نفع پایین دست و سدهای استان خوزستان است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 900 گروه جهادی داریم که بیش از 30 هزار نفر استعداد نیروی انسانی دارند، اظهار کرد: در قالب رزمایش جهادگران فاطمی، تیم‌های جهادی به سطح مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند که در این راستا برنامه‌های عمرانی شامل کانال‌های آب‌بر کشاورزی، ساخت مسکن محرومان و پروژه‌های آب شرب و پروژه‌های ریز و درشت مختلف را بین گروه‌های جهادی تقسیم کردیم.

انتهای پیام
captcha