اعلام پایان شرایط اضطراری کرونا در دنیا به معنی پایان همه‌گیری نیست
کد خبر: 4138943
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

اعلام پایان شرایط اضطراری کرونا در دنیا به معنی پایان همه‌گیری نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر خروج کرونا از شرایط اضطراری بهداشتی در مورد بیماری کرونا گفت: این اعلام سازمان جهانی بهداشت، نشان‌دهنده پایان همه‌گیری این بیماری در جهان نیست.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر خروج کرونا از شرایط اضطراری بهداشتی در مورد بیماری کرونا گفت: این اعلام سازمان جهانی بهداشت، نشان‌دهنده پایان همه‌گیری این بیماری در جهان نیست.

وی با تأکید بر اینکه همچنان رعایت مسایل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است از برنامه‌ریزی مجموعه سلامت استان برای انجام اقدامات لازم در زمینه نظارت و رصد روند ابتلا به این بیماری خبر داد.

حسینی همچنین بر اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در گروه‌های در معرض خطر و محیط های با احتمال آلودگی بالا تاکید کرد و از مردم خواست از عادی‌انگاری شرایط تا اعلام نظر کمیته علمی کشور، پرهیز کنند.

عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست گفت: بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، نرخ مرگ‌ و میر بر اثر کرونا از نقطه اوج خود با بیش از ۱۰۰ هزار تلفات هفتگی در ژانویه ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) به بیش از 3 هزار و 500 نفر در هفته منتهی به ۲۴ آوریل ۲۰۲۳ (ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲) رسیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارها شمار مبتلایان به این بیماری در دنیا به بیش از ۶۸۰ میلیون نفر رسیده و بیش از شش میلیون و ۸۰۰ هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری نیز ثبت شده است.

رضاییان‌زاده اضافه کرد: پایان وضعیت اضطراری کرونا در شرایطی از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام می‌‌شود که بعضی از کشورها پیش‌تر چنین پایانی را در سطح ملی اعلام کرده بودند و بی شک خروج از این وضعیت اضطراری، در هر کشوری به صورت مستقل نیاز به تفسیر دارد.

انتهای پیام
captcha