مجهزشدن به آموزه‌های قرآنی جامعه را بیمه می‌کند
کد خبر: 4138913
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

مجهزشدن به آموزه‌های قرآنی جامعه را بیمه می‌کند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان مجهزشدن جامعه به آموزه‌های قرآنی را مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد که جامعه را در برابر هرگونه تهاجم و توطئه فرهنگی بیمه خواهد کرد، گفت: امروزه قرآن نه تنها در جامعه بلکه در درون خانه‌ها هم مظلوم و محجور واقع شده است، لذا مربیان و مروجان قرآنی باید در این راه تلاش شبانه‌روزی داشته باشند.

کابلی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گلستانموسی‌کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان در مراسم تجلیل از مربیان و معلمان قرآن که امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در سالن ولایت تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که امروز در جمع فعالان قرآنی و پیشکسوتان عرصه تعلیم آموزه‎های دینی هستیم و براین امر واقفیم کسانی که با قرآن مأنوس باشند نفس آنها قطعاً حق خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: زمانی که به‌عنوان معاون فرهنگی و پرورشی در تصدی این امر مهم قرار گرفتیم تنها شعاری که مبنای کار خود قرار دادیم تلاش در جهت تربیت دینی اسلامی و قرآنی بود که بالحمدالله توانستیم در این زمینه گام‌های مؤثر برداریم.

کابلی با بیان اینکه توسل به قرآن قطعاً زمینه‌ساز ظهور امام زمان را فراهم می‌کند، افزود: اینگونه برنامه‌ها، علاوه بر اینکه نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کند سبب تبیین فرهنگ ارزشمند دینی و مذهبی و گرایش هر چه بیشتر نسل جوان به فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به روایت امام صادق(ع) که می‌فرماید: حافظان و عاملان به قرآن جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند، گفت: کلام و بیان بزرگان وظیفه سنگینی بر گردن شما عزیزان می‌گذارد و شما باید بیش از گذشته به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بپردازید.

وی مجهزشدن جامعه به آموزهای قرآنی را مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد که جامعه را در برابر هرگونه تهاجم و توطئه فرهنگی بیمه خواهد کرد، گفت: امروزه قرآن نه تنها در جامعه بلکه در درون خانه‌ها هم مظلوم و محجور واقع شده، لذا این امر وظیفه شما مربیان و مروجان قرآنی را بسی سخت‌تر خواهد کرد که باید در این راه تلاش شبانه‌روزی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان همچنین از برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزی در گلستان اشاره کرد و گفت: این مسابقات در هفته گذشته با حضور بیش از 700 دانش‌آموز در رشته‌های مختلف برگزار شد که حضور گسترده این دانش‌آموزان نشان‌دهنده علاقه‌مندی قشر نوجوان و جوان به آموزه‌های دینی است.

کابلی با بیان‌ اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات خوبی در راستای پیاده‌شدن آموزه‌های اسلامی در زندگی آحاد مختلف مردم صورت گرفته است، گفت: امروز دشمنان انقلاب، به‌دنبال سست کردن بنیاد خانواده هستند. بنابراین لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و متولیان فرهنگی نه تنها در راستای مقابله با توطئه دشمنان بلکه فرهنگ‌سازی در زمینه سبک زندگی قرآنی ـ اسلامی تدابیری بیندیشند.

همچنین در این مراسم با حضور مسئولان استانی از مربیان قرآنی و خبرنگار ایکنا گلستان به‌عنوان فعال رسانه قرآن تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha