به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 16 اردیبهشتماه در جلسه ارائه گزارش پیشرفت تدوین سند توسعه علم، فناوری و نوآوری استان که با حضور اعضا در دفتر استاندار فارس برگزار شد، گفت: در مسیر تدوین سند نیازها، امکانات، شرایط، ضوابط و مسائل مرتبط با همه نهادها، دستگاه ها، مراکز علمی، آموزشی، تربیتی مدنظر قرار گیرد چراکه پس از تدوین این سند همه موظفند در مسیر اجرای آن قدم بردارند.
وی، یکی از اهداف تدوین سند را همافزایی مراکز آموزشی و علمی عنوان کرد و افزود: استفاده از امکانات یکدیگر در حوزههای مختلف از جمله نیروی انسانی، مسائل مالی و تجهیزات منجر به پیشرفت استان و استفاده بهینه از امکانات مراکز علمی و دانشگاهها خواهد شد.
ایمانیه، عدم پرداختن به علم و پژوهشهای غیر نافع را یکی دیگر از اهداف تدوین این سند بیان کرد و گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید از تدریس علوم غیرنافع پرهیز شود و همه نگاهها به سوی مسائل کاربردی و ریشهای معطوف شود؛ اجرای این سند باید بتواند علوم غیر نافع را از فارس حذف کند.
استاندار فارس بر لزوم مدیریت تعداد دانشجو در رشتههای مختلف تأکید کرد و افزود: پس از تدوین برنامه توسعه علمی استان و ارائه برشهای آن مراکز علمی، آموزشی و حوزههای علمیه باید در حوزه جذب افراد و تربیت و دانش ایشان متناسب با محیط کار اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در فارس، ارتقای کیفیت و به روز شدن هر یک از علوم را هدف دیگری برای تدوین این سند عنوان کرد و گفت: کیفیت بالا و به روز بودن مطالب در زمان تدریس، سطح دانش، نگرش و اهداف پیش روی دانشآموختگان را به سوی نکات مثبت تغییر میدهد.
وی تقویت هویت ملی دانشآموختگان را یکی دیگر از مسائل مهم و قابل توجه در تدوین این سند بیان کرد و افزود: چگونگی بروز خلاقیت افراد و هموار کردن مسیر شکوفایی استعدادهای آنان نیازمند برنامهریزی جامع و توجه به جزئیات است که در تدوین سند باید به آن توجه شود.
استاندار فارس در پایان گفت: با کارگروههای اتاق فکر استانداری که در حوزههای فناوری فعال هستند، همافزایی داشته باشید تا علاوه بر جلوگیری از موازیکاری نتایج حاصل شده متمرکز و شاخص باشد.
انتهای پیام