تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام علی قوامی نگاشته می‌شود
کد خبر: 4138814
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام علی قوامی نگاشته می‌شود

تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام علی قوامی، از روحانیون مبارز لرستانی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نگارش می‎شود. .:

تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام علی قوامیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، معاونت مشارکت‌های روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اقدام به نگارش تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام علی قوامی، از روحانیون مبارز لرستانی در قالب ضبط مصاحبه کرده است.

حجت‌الاسلام قوامی متولد ۱۳۲۰در خرم‌آباد، از روحانیون لرستان است که در قبل از انقلاب سال ۱۳۴۷وارد حوزه  علمیه شد و پای درس بزرگانی همچون آیت‌الله مدنی و حجت‌الاسلام والمسلمین مفید شاگردی کرده است.

این روحانی فعال انقلابی از سال ۴۷ شروع به تبلیغ اسلام و مبارزات سیاسی علیه رژیم ستم‌شاهی کرد که در طول این مبارزات سه مرتبه  زندانی و شکنجه شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی دست از مبارزه نکشید.

حجت‌الاسلام قوامی با شروع جنگ تحمیلی، مسئول عقیدتی پادگان حمزه خرم‌آباد شد و  فعالیت‌های تبلیغی خود را بیشتر کرد و مشوق رزمندگان اسلام علیه رژیم بعث عراق بود.

این روحانی لرستانی در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت می‌کرد و در این مناطق فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی داشتند و دوشادوش رزمندگان از کیان و ارزش‌های مذهبی این سرزمین دفاع می‌کرد.

حجت‌الاسلام قوامی  در حال حاضر در سن 80 سالگی، در مسجد محله اسدآبادی خرم‌آباد مشغول به خدمت به مردم  است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، معاونت مشارکت‌های روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اقدام به نگارش تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام علی قوامی، از روحانیون مبارز لرستانی در قالب ضبط مصاحبه کرده است.

انتهای پیام
captcha