دفتر ششمین جشنواره ملی «آواها و نواهای رضوی» بسته شد
کد خبر: 4138799
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

دفتر ششمین جشنواره ملی «آواها و نواهای رضوی» بسته شد

با برگزاری مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی «آواها و نواهای رضوی» از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در شیراز، دفتر این دوره از جشنواره بسته شد.

اختتامیه ششمین جشنواره ملی «آواها و نواهای رضوی»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی «آواها و نواهای رضوی» از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شب گذشته، 15 اردیبهشت‌ با معرفی نفرات برگزیده هر بخش در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

در این مراسم علی ستوده (ناخدا ستوده) از استان بوشهر، غلام رسول صوفی از استان خراسان رضوی و محمد قیوم امینی از استان خراسان رضوی به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل شدند و همچنین از عبدالصمد فهندژسعدی از فارس و مصطفی شناور خادم حرم حضرت شاهچراغ(ع) نیز تقدیر به عمل آمد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم با اشاره به سبقه هنری و ادبی شیراز، میزبانی این جشنواره را در شیراز و تقارن اختتامیه آن با روز شیراز، فرخنده و مناسب ارزیایب کرد و گفت: شیراز شهر گنبدهای برافراشته، شهر شاعران و حکیمان و عارفانی است که در طول تاریخ همواره خوش درخشیده‌اند.

وی با بیان اینکه شیراز را به دروازه قرآن آن می‌شناسند، تصریح کرد: مردم شیراز در هیچ دوره در طول تاریخ، ارادت و علاقه خود را نسبت به خاندان عصمت و طهارت از دست نداده‌اند.

قانعی با تصریح اینکه شیراز، دارالعلم است و شمار مفاخر بزرگ آن گواه چنین ادعایی است، افزود: تصاویری که هر از چند گاهی از این شهر به فضای رسانه ایی مخابره می‌شود، با واقعیت مردمان نجیب این دیار همخوانی ندارد، مردمان این شهر را با تجمع‌های بزرگ شب‌های قدر در اماکن تاریخی و مذهبی باید شناخت. مردمان این شهر را با تجمع‌های بزرگ در بدرقه شهدای شاهچراغ(ع) و شهید عبدالله اسکندری باید شناخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برگزاری بزرگترین اعتکاف جوانان، بزرگترین مؤسسات قرآنی و حافظان قرآن، تعدد حیات مذهبی و مردمان مهربانی که علاقه خود را به خاندان ائمه(ع) را همگی نشان از هویت اصیل و مذهبی مردم این دیار دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی به میزبانی شیراز گفت: این جشنواره یکی از جشنواره‌های ۱۶گانه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است که امسال میزبان آن بودیم.

یادآور می‌شود، ششمین جشنواره ملی «آواها و نواهای رضوی» از روز چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) کار خود را آغاز کرد و تا شامگاه روز چهارشنبه، 15 اردیبهشت‌ کار خود را ادامه داد.

انتهای پیام
captcha