تخصیص ۱۸۷ میلیارد تومان در سفر رئیس قوه قضائیه به کردستان
کد خبر: 4138618
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

تخصیص ۱۸۷ میلیارد تومان در سفر رئیس قوه قضائیه به کردستان

رئیس قوه قضائیه گفت: ۱۸۷ میلیارد تومان برای کسری‌های موجود، تجهیز ساختمان‌ها و احداث مکان‌های جدید مورد نیاز زیرمجموعه‌های دستگاه قضایی در استان کردستان اختصاص یافت.

نشست خبری رئیس قوه قضائیه

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، 14 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری و تشریح نتایج سفر به استان کردستان گفت: ۱۸۷ میلیارد تومان برای کسری‌های موجود، تجهیز ساختمان‌ها و احداث مکان‌های جدید مورد نیاز زیرمجموعه‌های دستگاه قضایی در استان کردستان اختصاص یافت.

وی افزود: این اعتبار تا پایان سال جاری و غیر از بودجه متعارف از طریق مرکز و با کمک استانداری کردستان برای رفع کم‌وکاستی‌ها در بحث تجهیزات ساختمان‌ها از جمله پزشکی قانونی و سازمان ثبت اسناد و املاک، تأمین خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به گلایه مردم به‌خاطر کمبود دفاتر خدمات قضایی در استان بیان کرد: قرار شد ۱۴ دفتر خدمات قضایی در ۱۰ نقطه استان اضافه شود.

وی با اشاره به کمبود قضات و کارکنان در برخی دادگستری‌های استان ادامه داد: برخی از کارمندان زیرمجموعه دستگاه قضا در زمینه ابلاغ‌های خود مشکل دارند که در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه ۸۰ درصد قضات استان غیربومی هستند و این برای مردم و خود قضات سخت است، بیان کرد: قرار شده است کارگروهی در استان تشکیل شود و ضمن ارائه پیشنهاداتی از سوی استان، برای رفع کمبود قاضی، بومی‌گزینی کنیم؛ البته این موضوع زمان‌بر است و به سرعت نمی‌توان آن را انجام داد.

وی به دغدغه مردم در بحث وجود زندان‌ها در داخل شهرها اشاره کرد و گفت: امیدواریم این زندان‌ها با کمک استانداری و قوه قضائیه به خارج از شهرها منتقل شوند البته نیاز به زمان دارد ولی تقریبا در زمان کوتاهی بخشی از زندان‌ها به خارج از شهرها انتقال داده خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه به سفر معاونان و نمایندگان خود به شهرستان‌های استان اشاره و اظهار کرد: معاونان و دیگر مسئولان دستگاه قضا به تعدادی از کارخانجات و شرکت‌ها که دارای مشکل یا تعطیل شده بود و با کمک قوه قضائیه راه‌اندازی شدند، سرکشی کردند.

وی افزود: برخی از این واحدهای تولیدی مشکلاتی در بحث نقدینگی یا دیگر بخش‌ها دارند که البته مشکلات حقوقی آنها به‌صورت ویژه پیگیری و در صورت امکان مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای بر لزوم تلاش برای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و توجه به تولید در کشور به ویژه کردستان تأکید کرد و گفت: بعد از سفر به استان، احساس مسئولیت شدیدتری کردیم و باید به مشکلات مردم رسیدگی و با تمام توان برای رفع آن اقدام کرد.

وی با اشاره به شرکت در جلسات مختلف از جمله دیدار با دانشجویان اظهار کرد: در دیدار با دانشجویان و اساتید، صحبت‌های خیلی خوبی مطرح شد و مطالبات و پیشنهاداتی داشتند که برای بنده بسیار مفید بود و امیدواریم تا حد مقدور به آن جامه عمل بپوشانیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در سفر به کردستان دو مورد برایم تازگی داشت، یادآور شد: عشق و علاقه بنده به مردم بیشتر شد و ناخودآگاه با دیدن محبت و مهمان‌نوازی آنان تعظیم می‌کردم و انسجام و وحدت بین مسئولان و روحانیون و اتحاد بین خود علما نیز بسیار ارزشمند بود.

انتهای پیام
captcha