۴۸ مؤسسه قرآنی زیر نظر ارشاد لرستان فعالیت دارند
کد خبر: 4138200
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

۴۸ مؤسسه قرآنی زیر نظر ارشاد لرستان فعالیت دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت ۴۸ مؤسسه قرآنی در این استان گفت: مؤسسات قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات به‌طور متمرکز ذیل اتحادیه مؤسسات قرآنی فعالیت می‌کنند.

سه شنبه های خبریبه گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، عصر سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در قالب طرح «سه‌شنبه‌های خبری» استانداری استان لرستان برگزار شد، با اشاره به نقش خطیر رسانه در جهاد تبیین گفت: رسانه‌ها در خط مقدم و نخست جهاد تبیین هستند.

وی با اشاره به فعالیت 48 مؤسسه قرآنی ذیل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: با توجه به ادغام مؤسسات قرآنی تمام مؤسسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی در قالب اتحادیه مؤسسات قرآنی فعالیت می‌کنند.

احمدی بر لزوم توجه ویژه به مؤسسات قرآنی تأکید کرد و با اشاره به اینکه حمایت‌ها و ردیف اعتباری مشخصی برای حمایت از مؤسسات قرآنی وجود ندارد، اضافه کرد: برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی در اولویت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، به‌طوری‌ که ۳۰ محفل قرآنی که در طول ماه مبارک رمضان برگزار شد به مؤسسات قرآنی استان در راستای حمایت از آنان واگذار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در سال‌های گذشته تسهیلاتی برای رهن و اجاره داده به مؤسسات قرآنی داده می‌شد اما مقطعی بود، اضافه کرد: در سال جدید حمایت‌ها از طرح‌های قرآنی در حال انجام هستند.

وی با اشاره به شکایت مدیران ادارات در دستگاه از رسانه‌ها گفت: شکایت از مدیران از رسانه قبل از اینکه به مراجع قضایی ارسال شود باید در شورای اطلاع‌رسانی مطرح شود، اما گاهاً مشاهده می‌شود که افرادی به جای نقد به تخریب شخصی فرد می‌پردازند با این حال هر جا می‌بینیم از رسانه شکایت می‌شود پیگیری می‌کنیم.

احمدی بر لزوم تشکیل خانه مطبوعات خبرگزاری‌ها تأکید کرد و با اشاره به اینکه انتخابات خانه مطبوعات در آینده نزدیک برگزار می‌شود، بیان کرد: اصحاب رسانه باید با هم‌افزایی در جهت تشکیل خانه مطبوعات تلاش کنند.

یادآور می‌شود، روزهای پنج‌شنبه برای دیدار اصحاب رسانه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان جهت بیان مشکلات و دغدغه‌هایشان انتخاب شده است که می‌توانند با مراجعه حضوری به دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با وی ملاقات داشته باشند.

انتهای پیام
captcha