بانوان حافظ قرآن از آزمون ورودی حوزه علمیه قزوین معاف می‌شوند
کد خبر: 4138084
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

بانوان حافظ قرآن از آزمون ورودی حوزه علمیه قزوین معاف می‌شوند

معاون آموزشی حوزه‌ علمیه خواهران استان قزوین گفت: آزمون ورودی حوزه جمعه ۲۳ تیرماه ساعت ۹ صبح همزمان با سراسری کشور انجام خواهد شد و افرادی همچون حافظان قرآن یا نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه و متقاضیانی که معدل کارشناسی آنان بالای ۱۷ باشد هم از آزمون معاف خواهند شد.

آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران

به گزارش ایکنا از قزوین، فاطمه عاشوری، معاون آموزشی حوزه‌ علمیه خواهران استان قزوین سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: پذیرش حوزه علمیه در سه مقطع تقسیم‌بندی شده است‌. متقاضیان مقطع عمومی (دیپلم) با حداکثر سن ۴۰ سال و حداقل معدل ۱۴ می‌توانند با گذراندن مراحل آزمون و مصاحبه علمی و تحقیقات محلی پذیرش شوند.

وی اظهار کرد: کسانی هم ممکن است از آزمون ورودی معاف شوند که شامل افرادی همچون حافظان قرآن یا نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه و متقاضیانی که معدل کارشناسی آنان بالای ۱۷ باشد هم از آزمون معاف خواهند شد.

معاون آموزشی حوزه‌ علمیه خواهران استان قزوین افزود: آزمون ورودی حوزه جمعه ۲۳ تیرماه ساعت ۹ صبح همزمان با سراسری کشور انجام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت حوزه ثبت‌نام کنند اما پیشنهاد ما این است که برای تسهیل در امر ثبت‌نام به مدارس علمیه سطح استان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش مقطع تخصصی عموماً از طلاب فارغ‌التحصیل سطح کارشناسی است که مدرک دوره سطح ۲ را با گذراندن ۱۹۰ واحد دریافت کرده‌اند. افرادی که با معدل ۱۹ فارغ‌التحصیل شده و یا دارندگان اثر پژوهشی در جشنواره کشوری هستند و یا موفق به چاپ مقاله شده‌اند در مقطع تکمیلی از آزمون ورودی معافند.

عاشوری اظهار کرد: آزمون ورودی مقطع تکمیلی نیز روز جمعه ۱۲ خرداد ماه همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد. در حال حاضر هم بالغ بر ۲ هزار بانوی طلبه حوزه در سطح مدارس علمیه استان قزوین مشغول تحصیل هستند و شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند که تحصیل آنها ۵ تا ۷ سال به طول می‌انجامد.

وی در پایان گفت: در مدارس علمیه شهرستان‌های آبیک، تاکستان و بوئین‌زهرا که مقطع عمومی را تدریس می‌کنند امکان پذیرش خوابگاهی برای متقاضیان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha