اجرای طرح «مساجد پایگاه قرآنی» در قزوین
کد خبر: 4137725
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

اجرای طرح «مساجد پایگاه قرآنی» در قزوین

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد قزوین از اجرای طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

باغبانها مدیر کانون های مساجد قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان قزوین، محمد حسین باغبان‌ها، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین (فهما) با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره مساجد، گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص قرار گرفتن مساجد به‌عنوان پایگاه قرآنی، طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» همزمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز آغاز می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای مساجد قزوین ادامه داد: تحقق منویات رهبری درخصوص ترویج فعالیت‌های قرآنی، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و همچنین هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری از جمله اهداف پایگاه‌های قرآنی است.

وی افزود: جزءخوانی، مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن، تفسیر و آموزش روخوانی و اعتقادی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح به حساب می‌آید که در هر کانون به فراخور توانمندیشان اجرا می‌شود.

باغبان‌ها در خصوص برنامه‌های پیشنهادی برای کانون‌های فرهنگی هنری مجری این طرح، اظهار کرد: کانون‌ها می‌توانند با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون روخوانی و روانخوانی و تجوید اهداف طرح را محقق کنند.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند با ارتباط با کانون‌های همجوار جهت اجرای برنامه‌های مشترک و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها و با برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی منظم و مؤثر از کانون‌های منتخب و با ایجاد اتباط مفید و مستمر با امام جماعت مسجد و هئیت امنا در این طرح حضور فعال داشته باشند.

این مسئول گفت: کانون‌هایی که مجری طرح قرآنی «تلاوت نور»، فعال در مسابقات قرآنی مدهامّتان، شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و نیز دارای تمایل و آمادگی برای اجرای طرح، در اولویت شرکت در طرح خواهند بود.

وی درپایان اظهار کرد: معرفی کانون‌های برتر در سطح ملی، حمایت مالی از کانون‌های برتر، معرفی و اعزام قاریان استانی و ملی به جلسات و تأمین تجهیزات متناسب با برنامه‌ها از جمله این حمایت‌ها خواهد بود و کانون‌هایی که عملکرد بهتری از لحاظ کمیت و کیفیت فعالیت داشته باشند به عنوان کانون برتر معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha