کار قرآنی بازنشستگی ندارد
کد خبر: 4137688
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
ذاکری:

کار قرآنی بازنشستگی ندارد

پیشکسوت قاریان استان فارس با بیان اینکه کار قرآنی بازنشستگی ندارد، گفت: درست است که ظاهراً ما بازنشسته هستیم، اما هیچ‌گاه خود را در عرصه قرآن بازنشسته حساب نمی‌کنیم و تجربیات را در اختیار جوانان قرار می‌دهیم.

محمدعلی ذاکریمحمدعلی ذاکری، پیشکسوت قاریان استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا، بر ضرورت ارتباط قاریان و پژوهشگران قرآنی و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و پیشنهاد داد: در حوزه‌های علمیه هنگام تدریس تفسیر قرآن، قاریان حضور یابند و آیات را به صورت صحیح تلاوت کنند.

وی افزود:‌ به‌طور کلی وقتی سخن از جامعه قرآنی و فعالیت‌های قرآنی می‌کنیم نباید تنها مدنظر حافظان و قاریان و مرتلان باشد، بلکه هنرمندان قرآنی نظیر استاد نعمتی هم جزو این جامعه هستند و باید از ظرفیت هر کدام از این‌ها استفاده کرد.

ذاکری با تأکید بر اینکه کار قرآنی بازنشستگی ندارد، گفت: درست است که ظاهراً ما بازنشسته هستیم، اما هیچ‌گاه خود را در عرصه قرآن بازنشسته حساب نمی‌کنیم و حداقل آن این است که از تجربیات ما برای فعالیت‌های قرآنی استفاده شود.

این پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل مجمع قاریان در استان پیشنهاد بسیار خوبی است که شامل قاریان حرفه‌ای در تمام سنین و هر میزان تجربه باشد، گفت: اگر بخواهیم مجمع پیشکسوتان قرآنی تشکیل دهیم باید یکسری مؤلفه‌ها برای آن تعریف شود زیرا نسل قاریان متفاوت است؛ از قاریان قبل از انقلاب و دهه 60 گرفته تا قاریان دهه 70 و 80 و 90 لذا پیشنهاد تشکیل مجمع قاریان شامل رده‌های مختلف سنی با تخصص فنی می‌شود، بهتر است.

وی اظهار کرد: امروز بسیاری خود را متولی امور قرآنی می‌دانند اما ما خروجی مشاهده نمی‌کنیم به عنوان مثال روزهای پنج‌شنبه در برنامه آیه‌های نور رادیو هر هفته چند نفر از مسئولان قرآنی حضور یافته و مصاحبه می‌کنند اما هیچ خبری از فعالیت‌هایی که می‌گویند نداریم.

ذاکری همچنین به مباحث مطرح شده در خصوص شورای قرآن و  عترت استان فارس اشاره کرد و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در این شورا را مناسب ارزیابی کرد و گفت:‌ اگر نیاز به هر نوع همکاری وجود داشته باشد، در این زمینه همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha