اعلام اولویت‌های اجرایی قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی فارس
کد خبر: 4137566
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

اعلام اولویت‌های اجرایی قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی فارس

در نشست قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان فارس اولویت‌های اجرایی این قرارگاه در حوزه عمرانی در سال 1402 در سطح استان اعلام شد.

نشست قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان فارس، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی فارس، نشست قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان فارس برای بررسی مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در راستای خدمت‌رسانی هدفمند و مؤثر به محرومین و مناطق محروم در سال ۱۴۰۲ امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار شد.

اسماعیل قزلسفلی، دبیر اجرایی قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان فارس در این نشست گفت: اولین جلسه هم‌اندیشی این قرارگاه در سال جاری با حضور اعضا در 5 محور قیر رایگان؛ طرح آبخیز تا جالیز؛ احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ه) و بهزیستی و بررسی روند پیشرفت طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان فارس؛ راه‌اندازی قرارگاه‌های عملیات جهادی پهنه‌ای و رزمایش‌های عمومی و تخصصی جهادگران برگزار شد.

وی با بیان اینکه قیر از محل قانون بودجه ۱۴۰۱، در راستای راه‌های دسترسی روستایی، راه‌های بین مزارع و باغات، جاده‌های منتهی به گلزارهای شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام، پاسگاه‌ها و اماکن نیروی انتظامی و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت اختصاص می‌یابد، افزود: در سال 1401 با مشارکت فرمانداران و بخشداران، 856 هزار مترمربع راه روستایی آسفالت شد و با همکاری جهاد کشاورزی و کشاورزان و باغداران نیز 208 هزار متر مربع از راه بین مزارع آسفالت شد و در مسئله جاده‌های منتهی به گلزار شهدا نیز این میزان به عدد 70 هزار متر مربع رسید.

قزلسفلی در خصوص طرح آبخیز تا جالیز نیز بیان کرد: این طرح در قالب تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توسط بسیج سازندگی استان فارس به عنوان معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با مشارکت اداره‌کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اجرایی خواهد شد که در 19 شهرستان طرح آبخیز داری و در 18 شهرستان طرح احیای قنوات با اعتباری بالغ بر 315 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی از ابتدای سال 1401 با هدف رفع مشکل آب آشامیدنی 372 روستای استان فارس گفت: تاکنون امکان بهره‌مندی 230 روستا از آب شرب فراهم شده و در مجموع نزدیک به 68 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ما بقی روستاها نیز در دست اقدام است.

قزلسفلی ادامه دادک در سال جدید نیز عملیات پایدارسازی منابع آب در قالب طرح رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار روستایی شهر شیراز اجرایی خواهد شد و 2 مجتمع آبرسانی نجم‌آباد و سطان‌آباد با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد تومان تعریف شده تا مشکل آب 12 روستا با جمعیت 16 هزار نفری رفع شود.

یادآور می‌شود، در این نشست بر تشکیل ستاد پشتیبانی از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی، در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های فنی و عمرانی (ماشین آلات، ادوات و تجهیزات خودرویی در اختیار دستگاه‌های دولتی) به گروه‌های جهادی برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح استان، تأمین مالی برای تهیه بنه تدارکاتی و تجهیزاتی برای پشتیبانی از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی عمرانی گروه‌های جهادی و ... تاکید شد.

انتهای پیام
captcha