تشکیل اتاق فکر در حوزه هنر ضروری است
کد خبر: 4137224
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
استاندار کرمان:

تشکیل اتاق فکر در حوزه هنر ضروری است

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه ضرورت دارد یک اتاق فکر در حوزه هنری کرمان تشکیل شود، گفت: اعضای این اتاق فکر باید شرایط را رصد و تحلیل کنند تا متناسب با شرایط به‌صورت فعال و نه منفعل به موضوعات ورود کنند.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه حوزه هنری رسالت مهمی برعهده دارد و در حوزه‌های مختلف خوب عمل کرده است، گفت: عملکرد حوزه در بخش کتاب برجسته‌تر شده است. یک بخش از فعالیت‌های این مجموعه باید به سمت آموزش و نیروسازی برود زیرا بعضی از هنرمندان به‌تدریج به دلایل مختلف از حوزه فاصله می‌گیرند که باید این نیرو‌ها دوباره به جریان بیافتند.

وی با بیان اینکه جنس کار هنری پر هزینه است، اظهار کرد: ضرورت دارد یک اتاق فکر تشکیل شود تا هر روز شرایط را رصد و تحلیل کنند تا متناسب با شرایط به‌صورت فعال و نه منفعل به موضوعات ورود کنند.

فداکار اهمیت ثبت دقیق و همچنین فرآوری تاریخ شفاهی را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر همکاری با کسانی که قلم خوبی دارند برای تبدیل تاریخ شفاهی به کتاب، افزود: اگر کتاب خوب نوشته نشود کار هدر می‌رود لذا باید ظرفیت‌ها را پای کار آورد. کار چاپ کتاب‌ها در استان انجام می‌شود و نویسنده آن هم باید پای کار باشند که در این راستا باید نیروهایی مستعد تربیت و دوره‌هایی برگزار کرد.

وی از راه‌اندازی ساختمانی با عنوان کافه گفتمان در آینده‌ای نزدیک در کرمان خبر داد و تصریح کرد: این محیط محل بسیار خوبی برای گفت‌وگوی گروه‌های مختلف هنری، اندیشمندان و... است و اگر درست حمایت شود نتایج خوبی دارد.

استاندار کرمان در پایان تشکیل هیئت هنرمندان را ضروری دانست و گفت: صحنه گردانی و کار این هیئت باید به هنرمندان سپرده شود ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم. همه به امام حسین(ع) ارادت دارند و راه‌اندازی این هیئت به‌جای موکب هنر حوزه هنر را بیمه می‌کند.

انتهای پیام
captcha