چشم‌انداز حوزه هنری کرمان پرچمداری تبیین مکتب شهید سلیمانی است
کد خبر: 4137210
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

چشم‌انداز حوزه هنری کرمان پرچمداری تبیین مکتب شهید سلیمانی است

مدیر حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه شهادت حاج قاسم هویت فرهنگی و گردشگری کرمان را تغییر داد، گفت: چشم‌انداز حوزه هنری استان پرچمداری تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی به زبان هنر با محوریت بوم کرمان و وفادار به مخاطب ملی و بین‌المللی است.

مجتبی اسدی‌ رئیس حوزه هنری استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، مجتبی اسدی، مدیر حوزه هنری استان کرمان امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید استاندار از این مجموعه با اشاره بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نهادهای انقلابی نباید کار خنثی انجام دهند، گفت: ۵ مأموريت اصلی تبیین اندیشه انقلاب اسلامی، تربیت نیرو، تولید محصول، ترویج و توزیع آثار و تعامل با جبهه فرهنگی انقلاب برعهده حوزه هنری است.

وی ضمن ارائه گزارشی از فضای اداری حوزه هنری کرمان گفت: در سال ۱۳۹۸ به دلیل شهادت حاج قاسم هویت فرهنگی و گردشگری کرمان تغییر کرد که حوزه هنری و مجامع فرهنگی استان در این تغییر باید نقش ایفا کنند. در ذیل تدوین نقشه تحولی مبتنی بر زیست‌بوم هر استان، توقع بر این بود کرمان در حوزه مکتب شهید سلیمانی پیش رود و نخستین کار حوزه هنری کرمان در این راستا و با این نگاه، تولید مجموعه پوستر «فقط برای خدا» در فروردین ۹۹ بود که به ۶ زبان زنده دنیا ترجمه شد و نتیجه آن سبب هویت اداری تشکیلاتی، هویت انقلابی و ترمیم هویت هنری استان بود.

اسدی از تدوین نقشه تحول براساس سند زیست بوم استان خبر داد و گفت: چشم انداز حوزه هنری استان پرچمداری تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی به زبان هنر با محوریت بوم کرمان و وفادار به مخاطب ملی و بین‌المللی است.

مدیر حوزه هنری استان اظهار کرد: راهبرد ما تقویت و تربیت هنرمند انقلابی متعهد، پرداختن به مسائل استان، مکتب شهید سلیمانی، راه‌اندازی هیئت هنر، تربیت و تقویت گروه‌های تاریخ شفاهی در استان و ... است و برنامه‌های عملیاتی ما در قالب تولید، تربیت و برگزاری رویداد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های هنری و تربیت هنرمندان، گفت: نگاه ما این است که تشکیل این گروه‌ها به جریان تبدیل شود که نیازمند حمایت است و معتقدیم این جریان باید تبدیل به چرخه‌ای نیروساز و ماندگار شود که آمد و رفت مسئولان بر روند چرخه تأثیرگذار نباشد.

مدیر حوزه هنری استان با بیان اینکه حوزه هنری خود را یک سازمان نیروساز می‌داند، گفت: اگر با همکاری همه نهادها یک بسته فرهنگی در کرمان شکل بگیرد جریان هنری استان می‌تواند برنامه‌های خود را پیش ببرد.

انتهای پیام
captcha