احیای اماکن متبرکه تجلی تمدن اسلامی است
کد خبر: 4137159
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
حجت‌الاسلام‌ میرهاشم حسینی:

احیای اماکن متبرکه تجلی تمدن اسلامی است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت احیای اماکن متبرکه را گسترش یاد و نامه خدا و دین الهی و نیز زنده نگه‌ داشتن انسانیت و تجلی کمال انسانی دانست و گفت: احیای مکان‌های متبرکه در واقع زنده نگه‌ داشتن اسلام ناب و تجلی تمدن و مدنیت قوی جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرهاشم حسینی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرهاشم حسینی، استاد حوزه علمیه، شب گذشته، هشتم اردیبهشت‌ماه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، به هشتم شوال، سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع اشاره کرد و گفت: تخریب قبور بقیع توسط وهابیان خبیث و در هشتم شوال ۱۳۴۴ هجری‌ قمری اتفاق افتاد؛ البته پیش از آن یعنی در سال ۱۲۱۶ نیز ضعف شدید حکومت عراق و دوری مردم از میدان تحولات، زمینه حمله وهابیت به کربلا، کشتار چند هزار نفری مردم و اهانت به گنبد حرم حسینی را فراهم کرده بود.

وی با اشاره به برخی از گزاره‌های تاریخی سال‌های اهانت به قبور ائمه بقیع(ع) افزود: صاحب مفتاح الکرامه در حاشیه کتابش می‌نویسد؛ در این دوران در بین خود مردم و قبایل اختلاف افتاده، مسئولان حکومتی نیز دو تیره شده به جان یکدیگر افتادند، در نتیجه مردم آگاهی و بصیرت کافی را ازدست‌ داده، گسترش اختلافات مقدمات حمله وهابیت به کربلا، اهانت به گنبد و بارگاه اباعبدالله‌الحسین(ع) قتل‌عام سیل عظیمی از مردم را فراهم کرد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به مقاومت، ایستادگی و میدان‌داری شخصیت‌هایی چون آقا شیخ جعفر کاشف‌الغطا و شاگردان ایشان در مقابل حمله وهابیان به شهر نجف اظهار کرد: سال‌ها بعد از رحلت جعفر کاشف‌الغطا، آرام‌آرام حوزه نجف با ضعف شدیدی روبه‌رو شد و از سوی دیگر نیز حضور حاکمان ضعیف در ایران و عراق، بسترهای جسارت وهابیان به قبرستان بقیع و مصیبت بزرگ تخریب ائمه بقیع(ع) در سال ۱۳۴۴ را فراهم کرد.

حسینی در ادامه به اهداف دشمن در تخریب شعائر اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: همان‌طور که احیای اماکن متبرکه گسترش یاد و نامه خدا و دین الهی و نیز زنده نگه‌ داشتن انسانیت و تجلی کمال انسانی است؛ هر جا اماکن متبرکه وجود داشته باشد، در آن دعا در اوج خود به عینیت می‌رسد.

وی با بیان اینکه وهابیان به خیال باطل خود تصور می‌کردند با تخریب قبور اهل‌ بیت(ع) مسیر اسلام راستین را از میان بر خواهند داشت، اظهار کرد: دشمنان اسلام به‌خوبی می‌دانند که احیای مکان‌های متبرکه، احیای اسلام و ذکر اهل‌ بیت(ع) و قبر و بارگاه اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) در واقع زنده نگه‌ داشتن اسلام ناب و تجلی تمدن و مدنیت قوی جهان اسلام است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه وهابیت تکفیری در تخریب ائمه بقیع از غفلت و جهل مردم استفاده کرده بود، گفت: هم‌اکنون نیز دشمنان اسلام با بهره‌گیری از شگردهای مختلف رسانه‌ای، برای نابودی حوزه و هر کسی که بخواهد نام اهل‌ بیت(ع) را زنده نگه دارد جو رسانه‌ای را طوری تنظیم می‌کنند تا مردم در مقابل کسانی که دم از اهل‌ بیت(ع) می‌زنند بایستند؛ دقیقاً مثل روشی که در تخریب قبور ائمه بقیع استفاده کردند.

وی یادآور شد: اگر زمینه‌های تاریخی که مقدمات تخریب قبور ائمه بقیع(ع) را فراهم کرد، امروز هم وجود داشته باشد، دشمنان اسلام و قرآن، مردم را برای تخریب قبور ائمه و زمین خوردن حوزه‌های دینی تحریک و علیه اباعبدالله‌الحسین(ع) خواهند شوراند؛ اگر دقت کرده باشید در زمان آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه حمله و توهین به علما، افزایش می‌یابد تا به خیال خودشان مانع قدم برداشتن فرزندان ملت در مسیر دفاع از دین و مکتب اهل‌ بیت(ع) شوند.

حسینی با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام با مودت فی‌القربی مشکل داشته، بعد از هزار سال همچنان بغض علی و اولاد علی(ع) را بر دل دارند، اظهار کرد: احیای راه مکتب اهل‌ بیت(ع) و اوصیا الله دل‌ها را در راه خدا ثابت‌قدم کرده، حق را از باطل معلوم و یاد انسان‌های کامل، موعظه و احیای دل را به دنبال خواهد داشت.

وی احیای اماکن متبرکه را یکی از مصادیق مودت فی‌القربی توصیف و به زمینه‌هایی شکل‌گیری هتک حرمت به قبور ائمه بقیع(ع) اشاره کرد و به‌هم‌ریختگی کشورهای اسلامی و ضعف حاکمان مسلمان، تضعیف حوزه‌های دینی، ایجاد شبهه و گسترش نفاق در میان مردم، گسترش فرقه‌سازی‌ها و عرفان‌های کاذب، تقویت وهابیت تکفیری و… را از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری این جسارت دانست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: متأسفانه مسئولان با بی‌توجهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال مهار تورم را به بهار تورم تبدیل کردند و دشمنان نیز با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های رسانه‌ای خادمان ملت و مظلوم‌ترین انسان‌ها را به‌عنوان دشمن معرفی می‌کنند.

وی تصریح کرد: کوتاهی مدیران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و…، تضعیف روحیه جهادی و بیدادی اشرافیت در جامعه، در عین ایجاد ناراحتی‌های فراگیر، زمینه عوض شدن جای جلاد و شهید از بستر رسانه را فراهم می‌کند.

حسینی در بخش پایانی سخنان خود به برخی از شبهات و هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان اسلام در سال‌های منتهی به تخریب قبور ائمه بقیع(ع) اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر اعظم(ص) بارها و بارها به زیارت قبر مادرشان، حضرت حمزه و فاطمه بنت اسد و… رفتند.

انتهای پیام
captcha