توانمندسازی نیروها در توسعه سواحل مکران در اولویت است
کد خبر: 4137094
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

توانمندسازی نیروها در توسعه سواحل مکران در اولویت است

معاون فرهنگی و مشارکت‌های اجتماعی دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی نیروهای ماندگار در بخش‌های مورد نیاز توسعه سواحل مکران در اولویت است، گفت: توسعه همه جانبه سواحل مکران مورد تأکید مقام معظم رهبری است و این طرح توسعه با هدف محرومیت‌زدایی شروع به‌کار کرده است.

نشست توسعه سواحل مکرانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، علی‌اکبر سلیمانی، معاون فرهنگی و مشارکت‌های اجتماعی دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران، شامگاه، 8 اردیبهشت‌ماه، در نخستین نشست تخصصی آموزش  و مهارت در چابهار گفت: آموزش و توانمندسازی نیروهای ماندگار در بخش‌های مورد نیاز توسعه سواحل مکران در اولویت است.

وی گفت: فضای توسعه‌ منطقه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری صورت خواهد گرفت و آموزش و توانمندسازی نیروهای ماندگار در اولویت است، نهادهای تخصصی مثل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه و از همه مهمتر صنایع، همه پای کار آمدند تا بتوانند ضرب آهنگ توسعه را دو برابر و در تسریع بخشیدن آبادانی این منطقه ایفای نقش کنند.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های اجتماعی دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران گفت: طرح توسعه با هدف محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان شامل میناب، سیریک، جاسک شروع به‌کار کرده است.

محمدرضا شاه‌پسند، معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این جلسه، گفت: در حوزه فنی و حرفه‌ای در تعامل بسیار خوب با دبیرخانه سواحل مکران هستیم و براساس نیاز منطقه برای آموزش جوانان اقدام می‌کنیم که این حرکت با همگرایی و هم‌افزایی رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز منطقه از حرکات موازی این جلسات باید جلوگیری کنیم و باید از بخش‌های مثبت همدیگر استفاده و روند توسعه را تسهیل کنیم، در بخش‌های نوظهور و صنایعی که قبلاً وجود داشتند براساس تقاضا و نیاز صنایع حرکت کنیم که در وهله اول شناسایی این نیازها مهم است.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: در مرحله اول باید نیروی کاری را آموزش دهیم که در راه‌اندازی بنگاه صنعتی مورد نیاز است و در مرحله بهره‌برداری نیروهای کار متفاوت و متخصص مربوط به آن کار را آموزش داده تا توسعه هماهنگ با سایر بخش‌ها اتفاق افتاده و منطقه را متحول کند.

منصور کیانی مقدم، رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز گفت: از چهار سال پیش سرفصل‌های دروس دانشجویان را طوری مدیریت و تغییر دادیم که این رشته‌ها کارآفرین و تقاضا محور باشند و در نهایت تولید ثروت کنند.

انتهای پیام
captcha