دومین دوره مسابقات قرآن «مصباح‌‌الهدی» در شیراز برگزار شد
کد خبر: 4137026
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

دومین دوره مسابقات قرآن «مصباح‌‌الهدی» در شیراز برگزار شد

به‌همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز دومین دوره مسابقات قرآن کریم «مصباح‌الهدی» با مشارکت 500 نفر در شیراز برگزار شد.

دومین دوره مسابقات قرآن «مصباح‌‌الهدی»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، دومین دوره مسابقات قرآن کریم «مصباح‌الهدی»، به‌همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با مشارکت 500 نفر امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار شد.

محمدعلی چوبینی، معاون فرهنگی شهردار در بازدید از فرآیند برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات در دو رده سنی ۹ تا ۱۶ سال و ۱۶ سال به بالا به‌ صورت حضوری و در دو رشته‌ حفظ و ترتیل تک سوره‌های الرحمان و نازعات برگزار شد.

 وی، ایجاد علاقه‌مندی و فراهم کردن زمینه ورود نوجوانان و جوانان به این فضا و انس با قرآن کریم را از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات برشمرد.

چوبینی با اشاره به استقبال خانواده‌ها و نوجوانان به جهت شرکت در این دوره از مسابقات، گفت: نیاز است تا برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی فراگیری قرآن کریم به‌ویژه در رشته‌های حفظ و ترتیل توسعه بیشتری یابد.

 معاون فرهنگی شهرداری شیراز همچنین اضافه کرد: استقبال از برگزاری این چنین مسابقاتی به نوعی در راستای تلاش بیشتر سازمان فرهنگی شهرداری در این حوزه است.

وی ادامه داد: در این خصوص باید در جهت فرمایش مقام معظم رهبری که باید در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم، باید همه همت خود را به‌کار گرفته تا این امر محقق شود.

 چوبینی با بیان اینکه این دوره از مسابقات روز پنج‌شنبه در فرهنگسرای شهروند برگزار شد، گفت: در این دوره از مسابقات قریب به ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده و شرکت‌کنندگان با یکدیگر به رقابت پرداختند و امید است بتوان با ادامه این مسیر در اقصی نقاط شهر آن را توسعه و ترویج داد.

انتهای پیام
captcha