اطلاعات مرجع در حوزه تاریخ انقلاب برای نسل جدید فراوری شود
کد خبر: 4136851
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
رمضانی:

اطلاعات مرجع در حوزه تاریخ انقلاب برای نسل جدید فراوری شود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه باید داده‌ها و اطلاعات مرجع در حوزه تاریخ انقلاب برای کودکان و نوجوانان فراوری شود، گفت: در این موضوع ضعف داریم لذا باید در تبدیل این اطلاعات برای نسل جدید بیشتر کار کنیم و این کار هم نیاز به همت همگانی و همراهی عمومی دارد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشوربه گزارش ایکنا از فارس، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عصر دیروز، 6 اردیبهشت‌ماه در مراسم «آیت بهشت» که به منظور رونمایی از دو کتاب آیت‌الله بهشتی با عناوین «حکمت و سیاست» و «ماه در محاق» در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه در جبهه متدینین در موضوع نگارش و روایت تاریخ عقب بودیم، گفت: اگر اقدامات انجام شده و اتفاقات رخ داده مکتوب و در مورد آن‌ها صحبت نشود به مرور زمان و در فرآیندهای تاریخی با فضایی مواجه خواهیم شد که این اقدامات با انکار و تغییر مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه شبکه فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شبکه فرهنگی گسترده، اثرگذار، قابل بهره‌برداری و پیش‌برنده است، ابراز امیدواری کرد که در بهره‌برداری از این شبکه بتوان با موفقیت عمل کرد.

رمضانی با تأکید بر اینکه باید داده‌ها و اطلاعات مرجع در حوزه تاریخ انقلاب برای کودکان و نوجوانان فراوری شود، گفت: در این موضوع ضعف داریم لذا باید در تبدیل این اطلاعات برای نسل جدید بیشتر کار کنیم و این کار هم نیاز به همت همگانی و همراهی عمومی در این مسیر دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار کرد: حجم تولیدات دشمن در حوزه تاریخ انقلاب به شدت گسترده و قابل توجه است؛ این در حالی‌ است آنچه در داخل کشور اتفاق می‌افتد برابری با حجم تولیدات در خارج از کشور نمی‌کند.

رمضانی در ادامه ضمن تکریم مقام آیت‌‌الله بهشتی که این مراسم به منظور رونمایی از کتب ایشان برگزار شده است، گفت: آیت‌الله بهشتی یک شخصیت علمی و انقلابی هستند که مرور خاطراتشان تنها مرور خاطرات ایشان نیست بلکه با خواندن خاطرات ایشان گویا یک دور تحولات تاریخ انقلاب را به صورت خلاصه و چکیده می‌خوانیم.

وی با بیان اینکه برخی تحولات خارجی و تحولات پس از انقلاب را می‌توان در خاطرات آیت‌الله بهشتی تجربه کرد، افزود: فراهم شدن این فضا را فرصتی برای تمجید از یک شخصیت دینی و انقلابی می‌دانم که نیاز جامعه امروز ماست.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ضرورت معرفی شخصیت‌های علمی و پژوهشی برجسته کشور تأکید کرد و گفت:‌ در تبیین شخصیت‌ها و ظرفیت‌ها کم‌کاری کردیم و جوان‌ها جذب فضاهای دیگری شدند؛ این به کم‌کاری ما برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه کشورمان خالی از قهرمان نیست، افزود:‌ برای اینکه یک شخصیت پرورش پیدا کند و به نقطه شکوفایی و بالندگی برسد اتفاقات متنوعی افتاده است. این در حالی ‌است که ما به راحتی و سادگی از کنار این سرمایه‌ها عبور می‌کنیم؛ قدرشان را نمی‌دانیم و برای به دست آوردن قدرشان کم‌تلاش می‌کنیم‌.

رمضانی با اشاره به مقام شامخ علمی و پژوهشی آیت‌الله بهشتی اظهار کرد: مرجعیت ایشان در فضای عمومی استان دلگرم‌کننده است و فارس قدردان این ظرفیت است اما این پرسش مطرح است که این ظرفیت چقدر به نسل جوان، خارج از استان و کشور معرفی شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: آیت‌الله بهشتی در کنار فعالیت‌های علمی، فقیهی و اخلاقی فرصتی برای نگاشتن و مکتوب کردن خاطراتشان کردند که تقدیم جامعه علمی و فرهنگی شده است و به عنوان منبعی در حوزه تاریخ انقلاب خواهد بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی قریب 13 سال برگزار می‌شود که بزرگترین رویداد فرهنگی با موضوع کتاب بوده است، گفت:‌ در دو دوره اخیر نیز بیش از یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند که 50 درصد شرکت‌کنندگان آن هم کودکان و نوجوانان بوده‌اند. در واقع این جشنواره یک کار گسترده، عمیق و اثرگذار در حوزه فرهنگی است که تمام تلاش خود را برای گسترش و به روزرسانی این رویداد به کار گرفته‌ایم.

انتهای پیام
captcha