جزئیات پذیرش حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد
کد خبر: 4136372
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

جزئیات پذیرش حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد

معاون آموزشی حوزه علمیه برادران چهارمحال‌وبختیاری جزئیات ثبت‌نام و پذیرش حوزه علمیه استان را تشریح کرد.

علی اکبر آقابابایی، معاون آموزشی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر آقابابایی، معاون آموزشی حوزه علمیه برادران چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه ثبت‌نام از علاقه‌مندان ورود به حوزه علمیه استان تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه دارد، اظهار کرد: پذیرش حوزه‌ها در دو سطح طلاب جدیدالورود و رشته‌های تخصصی انجام می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند تا31 اردیبهشت‌ماه با مراجعه به پایگاه ارزیابی و سنجش معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور به نشانی http://www.paziresh.ismc.ir/ ضمن اطلاع از شرایط و رشته‌ها، اقدام به نام‌نویسی کنند.

وی ادامه داد: هشت مدرسه علمیه از جمله در شهرستان‌های لردگان، بروجن، شهرکرد، فارسان، اردل و کوهرنگ برای سال تحصیلی آینده طلبه می‌پذیرند که افراد علاقه‌مند علاوه بر ثبت‌نام اینترنتی می‌توانند به‌صورت حضوری و با مراجعه به مدارس علمیه سراسر استان اقدام به این کار کنند.

آقابابایی با تصریح اینکه در حال حاضر حدود 750 طلبه در مدارس علمیه استان در سطوح علمی یک تا چهار و 85 طلبه در رشته‌های تخصصی مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: 240 طلبه سطح یک برای سال تحصیلی آینده در سراسر استان پذیرش می‌شوند که طلاب جدیدالورود در دو دوره کوتاه‌مدت طرح سفیران هدایت و بلندمدت پذیرش خواهند شد.

وی رشته‌های تخصصی مدرسه علمیه شیخ مفید را نیز یادآور شد و توضیح داد: امسال قریب به 100 طلبه در رشته‌های تخصصی مشاوره اسلامی، مدیریت اسلامی، سطح سه تبلیغ با گرایش کودک و نوجوان و سطح 2 رشته حقوق و قضا در مرکز تخصصی شیخ مفید شهرکرد پذیرش می‌شوند؛ همچنین طلاب سطح 2 سفیران هدایت می‌توانند در رشته تبلیغ با گرایش کودک و نوجوان ثبت‌نام کنند.

معاون آموزشی حوزه علمیه برادران استان با دعوت از خانواده‌ها برای هدایت فرزندان به سمت تحصیلات حوزوی، تصریح کرد: طلاب در کنار سربازی حضرت ولی‌عصر(عج)، عرصه‌های پیشرفت علمی و دینی در رشته‌ها و گرایش‌های حوزوی برایشان فراهم می‌شود.

آقابابایی تأکید کرد: همچنین عرصه‌های تبلیغ مجازی و تبلیغ خارج از کشور برای طلاب حوزه فراهم است و با طی کردن آموزش‌های زبان‌های خارجی این امکان برایشان فراهم می‌شود؛ همچنین فرصت خدمت در فضاهای آموزشی و دانشگاهی، ادارات و شهرها و روستاها برای طلاب وجود دارد.

یادآور می‌شود، در حال حاضر هر چهار سطح حوزه علمیه در استان دایر است و در کنار رشته‌های تخصصی مذکور، درس خارج از چند سال قبل در حوزه علمیه استان به طلاب ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha