پاسداری از جهان‌شهر اصفهان در قاب گالری شهری
کد خبر: 4136069
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان انجام می‌شود

پاسداری از جهان‌شهر اصفهان در قاب گالری شهری

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان از اختصاص گالری شهری و تبلیغات محیطی مترو و پایانه‌های مسافربری به پیام‌هایی در خصوص پاسداری از اصفهان به‌عنوان یک جهان‌شهر کهن خبر داد.

هفته فرهنگی اصفهانسیدمهدی سجادزاده، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: بخشی از این برنامه‌ها مربوط به گالری شهری است که به فضای شهری و مترو اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در ایستگاه‌های مترو تبلیغات محیطی انجام می‌شود، گفت: در این تبلیغات، موضوع پاسداری از اصفهان به‌عنوان یک جهان‌شهر کهن مطرح است و در خصوص پدیده‌هایی همچون وندالی و تکدی‌گری که به‌عنوان نازیبایی‌های شهر از آنها یاد می‌شود، اطلاعاتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگ شهر به‌ویژه در چند ماهه اخیر، دیوارنوشته‌هایی است که در سطح شهر مشاهده می‌شود و متأسفانه یکی از اماکنی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیوار آثار تاریخی مانند پل خواجو و سی‌وسه‌پل است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر، برخی از کنشگران اجتماعی و فرهنگی و خبرنگاران به این اقدام واکنش نشان دادند و هفته فرهنگی اصفهان نیز اقتضا می‌کرد تا در راستای پاسداری از شهر، این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

سجادزاده تأکید کرد: در خصوص گالری شهری نیز پنج طرح پیش‌بینی شده است که در ۲۲۰ تابلو در سطح شهر از اول تا ۱۵ اردیبهشت اکران می‌شود و در ایستگاه‌های مترو نیز پیام‌هایی در خصوص پاسداری از شهر اصفهان، از اول تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه اکران خواهد شد.

وی گفت: موضوعات تعدادی از گالری‌های شهری، بنا به درخواست بعضی از سازمان‌های فرهنگی درون یا خارج از شهرداری اکران می‌شود که پس از بررسی درخواست‌ها، در خصوص آنها تولید محتوا صورت می‌گیرد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان افزود: نشست‌هایی در اتاق فکر برگزار، طرح‌ها و شعارها استخراج و آثار برگزیده طراحی می‌شود که پنج تا شش پیام برای گالری‌ شهری و تعدادی نیز برای ایستگاه‌ها و کابین‌های مترو، پایانه‌های مسافربری و فضای مجازی هدف‌گذاری شده است.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم در پایانه‌های مسافربری، موضوعاتی در قالب شعارهای آموزش شهروندی برای افرادی که به نوعی مسافر هستند، ارائه شود. در کابین‌ها و ایستگاه‌های مترو نیز مباحث آموزش شهروندی ارائه خواهد شد.

سجادزاده تصریح کرد: در پایانه‌های مسافربری، ضمن خوشامدگویی به مسافران، به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، پیام‌هایی در خصوص آداب سفر به اصفهان به‌عنوان یک شهر متفاوت میراثی و جهانی نیز ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha