اجرای طرح ملی «رحله 9» در 60 نقطه کشور
کد خبر: 4135654
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

اجرای طرح ملی «رحله 9» در 60 نقطه کشور

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از اجرای نهمین دوره طرح ملی «رحله» در 60 نقطه کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 30 مرکز مراکز آموزشی و نهادهای قرآنی هستند، 10 مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه و 20 مرکز هم مربوط به دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه از طرح‌های این مؤسسه در راستای تربیت حافظان قرآن کریم، اجرای طرح ملی «رحله» است، گفت: این طرح در سال جاری برای نهمین سال متوالی اجرا خواهد شد.

وی زمان آغاز نام‌نویسی نهمین دوره طرح ملی «رحله» را 10 اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و افزود: امسال این طرح ملی در سال جاری 60 در نقطه در سطح کشور اجرا خواهد شد.

شاهسونی ادامه داد: از سال گذشته ثبت‌نام متقاضیان میزبانی این طرح اعلام شد که 30 مرکز در نقاط مختلف کشور درخواست میزبانی طرح مذکور را داشتند که علاوه بر آن‌ها طرح رحله در 10 مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن مؤسسه نیز طرح اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بیت‌الاحزان و دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان نیز در ۲۰ نقطه درخواست برگزاری طرح رحله را کرده است که در این صورت طرح مذکور در 60 نقطه کشور برگزار خواهد شد.

شاهسونی یادآور شد: از 20 نقطه طرح رحله دانشگاه فرهنگیان، 10 مرکز ویژه دانشجویان آقا و 10 مرکز ویژه دانشجویان بانو خواهد بود که این طرح در ایام تابستان سال جاری در نقاط مختلف کشور اجرا خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه شیوه اطلاع‌رسانی و جذب دانشجویان علاقه‌مند جهت شرکت در طرح ملی رحله متعاقباً اعلام خواهد شد، آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح ملی رحله را 10 خردادماه سال جاری اعلام کرد و گفت: نشست توجیهی و هماهنگی میزبانان طرح هم در تاریخ 8 اردیبهشت اجرا خواهد شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور یادآور شد: علاوه بر این‌ها دوره تربیت معلم و مهارت‌افزایی جهت مدیران، معلمان و کادر اجرایی طرح ملی را برگزار خواهیم کرد تا از لحاظ آموزشی و اجرایی طرح نیز شاهد نظم و انسجام و کارآیی مناسبی باشیم.

انتهای پیام
captcha