غربت قرآن در عمل نکردن به آیات آن است
کد خبر: 4135611
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
وفاپور:

غربت قرآن در عمل نکردن به آیات آن است

مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی با اشاره به غربت قرآن در جامعه، گفت: غربت قرآن در عمل نکردن به آیات قرآن است؛ غربت قرآن آنجاست که وقتی تلاوت می‌شود مردم به عمق آیات توجه نمی‌کنند و با یکدیگر سخن می‌گویند، غربت قرآن آنجاست که شروع مراسم‌ها با قرآن به عنوان یک برنامه عادی دیده می‌شود.

مجید وفاپور

به گزارش ایکنا از قزوین، مجید وفاپور، مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی، در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان که شب گذشته، چهارشنبه ۳۰ فروردین، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان از معتبرترین مسابقات کشوری است و در سطح بالایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فعالان قرآنی، قاریان و حافظان قرآن مساجد در مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت می‌کنند و کسانی که در حوزه قرآنی موفق بوده‌اند خود را تربیت یافته مسجد و جلسات خانگی قرآن می‌دانند. البته سازمان‌هایی نظیر تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد و اوقاف و امور خیریه فضای بروز و ظهور فعالان قرآنی را با برگزاری مسابقات مختلف ایجاد کرده‌اند تا استعدادها شناسایی شود.

وفاپور اظهار کرد: راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی موضوعی است که باید عملیاتی شود و این امر با حرف محقق نمی‌شود، البته مساجد به صورت بالقوه پایگاه قرآنی هستند زیرا بعد از نماز مغرب و عشاء تلاوت قرآن را دارند اما به امید خدا بتوانیم پایگاه‌های قرآنی ویژه‌ای را در مساجد فعال کنیم.

وی بیان کرد: غربت قرآن در عمل نکردن به آیات قرآن است؛ غربت قرآن آنجاست که وقتی تلاوت می‌شود مردم به عمق آیات توجه نمی‌کنند و با یکدیگر سخن می‌گویند، غربت قرآن آنجاست که شروع مراسم‌ها با قرآن به عنوان یک برنامه عادی دیده می‌شود.

مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی گفت: نهج‌البلاغه هم غریب‌تر از قرآن است درحالی‌که ما با نهج‌البلاغه و احادیث ائمه اطهار می‌توانیم به بطن قرآن برسیم، حضرت علی (ع) در پایان عمر شریف خود می‌فرمایند «نکند غیر مسلمانان‌ها، در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند».

وی ادامه داد: عده‌ای به اهل‌بیت(ع) توجه کرده و قرآن را رها کردند و در مقابل عده‌ای به قرآن توجه کرده و اهل‌بیت(ع) را رها کردند در صورتی که اهل‌بیت(ع) و قرآن از هم جداشدنی نیستند و اگر این دو را کنار هم مورد توجه قرار می‌دادیم جایگاه امروز مسلمانان این نبود.

وفاپور اظهار کرد: برکات بسیاری در نهج‌البلاغه وجود دارد، در نهج البلاغه ۴۸۰ حکمت داریم که ساده‌تر از قرآن، مطالب را برای ما بیان کرده است و به ما می‌گوید که در مواقع مختلف، فتنه‌ها و شرایط سخت چکونه عمل کنیم.

وی بیان کرد: بنابراین باید نهج‌البلاغه را دریابیم عمل به آیات قرآن کریم و راهنمایی گرفتن از ائمه اطهار به خصوص امیرالمومنین حضرت علی (ع) ما را در راه درست قرار می‌دهد و امید است در کنار پایگاه‌های قرآنی، بحث نهج‌البلاغه را هم داشته باشیم و پایگاه نهج‌البلاغه‌خوانی را نیز در مساجد راه‌اندازی کنیم تا ان‌شاالله با هر ۲ بال بتوانیم پیشرفت کنیم.

به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از میثم سروری‌فر، علی غلامی، مسعود لطفی، مهدی جوزی، محمدرضا رجبی‌شاد، امیرحسین نوروزی، محمدطه رئیسی، علی کجینه‌باف، محمدجواد جمشیدبیگی، حسین خلیلی، محمدحسین وفاپور، ایمان جوادزاده، امیرعلی مهرداد، امیررضا مهرداد، امیرعلی خمسه، امیرحسین سروری‌فر، علیرضا جابری‌جنتی، بنیامین کوچاری، علی اصغر آقاجانی و فاطمه یکه‌زارع به عنوان نفرات برگزیده پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha