وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت نیروهای قرآنی بهره گیرد
کد خبر: 4135555
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت نیروهای قرآنی بهره گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین نقیب با اشاره به ابنکه وزارت آموزش و پرورش بزرگ‌ترین مسئول تربیت و پرورش نسل‌های آینده کشور است، گفت: این وزارت باید از نیروهای متخصص قرآنی و متعهد انقلابی بهره گیرد. متأسفانه ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی که هم اکنون در کشور مشاهده می‌شود در گرو حضور کمرنگ افراد انقلابی در سال‌های قبل در این وزارتخانه می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در دیدار با مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش که امروز ۳۰ فروردین‌ماه انجام شد، ضمن ابراز خرسندی از ایجاد زمینه‌های همکاری با این وزارتخانه گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با 18 دانشکده علوم قرآنی در شهرهای مختلف کشور به عنوان مهم‌ترین و تخصصی‌ترین مرکز آموزش معارف قرآنی در میان آحاد جامعه به‌شمار می‌رود.

وی افزود: این دانشگاه با بیش از 20 هزار فارغ‌التحصیل و 6 هزار دانشجو همواره نقش مهمی در جهت اعتلای فرهنگ قرآن کریم در جامعه دارد.

نقیب گفت: خوشبختانه دانشجویان ما با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی و همچنین با الگو پذیری از ساحت مقدس قرآن کریم، به عنوان سفیران قرآنی و فرهنگی در کشور فعالیت می‌کنند و بارها در برهه‌های حساس به دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه، وقف محور است، افزود: تحصیل در مجموعه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به طور رایگان بوده و هزینه‌های دانشگاه غالبا از موقوفات قرآنی تأمین می‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به نخبه‌هایی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر فعالان قرآنی بسیاری چه در زمینه قرائت و زیباخوانی قرآن و چه در زمینه تحقیقات و پژوهش از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. 

نقیب در ادامه ضمن تأکید بر لزوم توجه و استفاده از ظرفیت این دانشجویان و متخصصان در بخش‌های مختلف جامعه، ابراز کرد: موضوعی که اکنون اهمیت آن در کشور بسیار حس شده است، استفاده از ظرفیت افرادی است که هم متخصص به معارف و مبانی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشند و هم متعهد و دلسوز نظام و کشور باشند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: با حضور قشر متعهد و دلسوز نظام در عرصه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی و آموزشی در لایه‌های مختلف نظام، قطعا علاوه بر رفع برخی معضلات دینی و فرهنگی و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن، می‌توان راه‌های پیشرفت و حرکت کشور به سمت قله‌های افتخار را هموار کرد.

وی وزارت آموزش و پرورش را به عنوان بزرگ‌ترین مسئول تربیت و پرورش نسل‌های آینده کشور توصیف کرد و گفت: این وزارت باید از نیروهای متخصص قرآنی و متعهد انقلابی بهره گیرد. متأسفانه ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی که هم اکنون در کشور مشاهده می‌شود در گرو حضور کمرنگ افراد انقلابی در سال‌های قبل در این وزارت خانه می‌باشد.

نقیب اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر حدود 40 درصد از فارغ‌التحصیلان ما جذب این وزارت خانه شده‌اند اما بازهم می‌توان این آمار را با همکاری دو مرکز بالاتر برد و در بخش‌های متناسب و کلیدی همچون آموزش و دبیری از این نیروهای انقلاب استفاده کرد.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت دانشکده‌های علوم قرآنی در برنامه‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha