اطلس فرهنگی کرمانشاه ترسیم شود
کد خبر: 4135501
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

اطلس فرهنگی کرمانشاه ترسیم شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: کار فرهنگی را نمی‌توان سطحی انجام داد و اگر بخواهیم وضعیت فرهنگی استان را تغییر دهیم باید اطلس فرهنگی داشته باشیم که باید از بطن قرارگاه اجتماعی ترسیم شود.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه امروز ۳۰ فروردین در نشست خبری مهرواره محله همدل ۲ که در محل سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در برگزاری طرح، اظهار کرد: این رویداد به همت سازمان تبلیغات اسلامی و مشارکت دستگاه‌های دیگر برگزار می‌شود و هدفش در راستای تحقق محلات اسلامی است و این همدلی را در دستگاه‌های دیگر ایجاد می‌کند تا محله‌های اسلامی بیش از پیش شکل بگیرند.

وی افزود: در قالب اجرای این طرح از افراد می‌خواهیم تا با مشاهده خوبی‌های مردم در محلات در مسیر نشر آن‌ها تلاش کنند چرا که جامعه امروز به امیدآفرینی با نشر خوبی‌ها نیازمند است.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: مهرواره محله همدل به تقویت و تحکیم پیوند‌های اجتماعی، گره‌گشایی از مشکلات مردم و نشر خوبی‌ها در سطح کشور و استان کمک می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: مهرواره محله همدل با محوریت امامان مساجد مسائل مهم مردم را احصاء و در محل و منطقه خود، افرادی که دارای مشکلات مختلف هستند را شناسایی می‌کنند و برای حل مسائل آن‌ها اقدام کرده و پس از رفع مسئله رویداد ایجاد شده را به تصویر می‌کشند.

وی در این نشست با تأکید بر نقش محوری ائمه جماعات مساجد و مبلغین در نشر خوبی‌ها، اهمیت مهرواره محله همدل را یادآور شد و گفت: در این زمینه می‌خواهیم تا با دغدغه‌مندی بیشتر درکنار همفکری و مشارکت مبلغین در زمینه حل مشکلات فرهنگی استان بیش از پیش به ایفای نقش بپردازیم.

ضرورت ترسیم اطلس فرهنگی کرمانشاه

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان و مغفول ماندن این ظرفیت‌ها، افزود: برای حرکت‌های جهادی نیازمند نیروی ریسک‌پذیر هستیم و باید در این رابطه جریان‌سازی کنیم که در این راستا جریان رسانه‌ای سپهر راه‌اندازی و در استان کرمانشاه جوانان توانمند به این جریان کمک‌های شایانی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه به طرح «نهضت ملی بانوان» نیز اشاره و اظهار کرد: در استان کرمانشاه بیش از هزار نفر از بانوان فعال در حوزه فرهنگی به این طرح کمک می‌کنند و یکی از بخش‌هایی که در این قالب می‌توان بدان اشاره کرد «مهرواره بانور» ویژه بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی است که با هدف تعالی خانواده برگزار می‌شود که استان کرمانشاه در اجرای این طرح رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی به بحث حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و گفت: در این مقوله معتقدیم «گفتمان حجاب» در جامعه باید اتفاق بیافتد و در این راستا آماده‌ایم تا ۳۰ پیشنهاد و راه‌کار را در کارگروه حجاب و عفاف استان ارائه کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به ضرورت ترسیم اطلس فرهنگی کرمانشاه، بیان کرد: کار فرهنگی را نمی‌توان سطحی انجام داد و اگر بخواهیم وضعیت فرهنگی استان را تغییر دهیم باید اطلس فرهنگی داشته باشیم که باید از بطن قرارگاه اجتماعی ترسیم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: باید برنامه راهبردی متناسب با زیست‌بوم استان کرمانشاه داشته باشیم و از جزیره‌ای عمل کردن در این بخش پرهیز کنیم و به اجرای برنامه‌های فرهنگی اثرگذار بپردازیم.

انتهای پیام
captcha