سلاح ایمان و همدلی موجبات پیروزی ایران در دفاع مقدس را رقم زد
کد خبر: 4135008
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
فرمانده ارتش آجا در خراسان‌جنوبی:

سلاح ایمان و همدلی موجبات پیروزی ایران در دفاع مقدس را رقم زد

فرمانده ارتش آجا در خراسان‌جنوبی گفت: در سال‌های دفاع مقدس جنگ نامتقارن و ناهمتراز تحمیلی که یک طرف سلاح و یک طرف ایمان، وحدت و همدلی بود شکل گرفت؛ لذا دشمنان بعد از هشت سال نتوانستند یک وجب از خاک ایران را یه یغما ببرند.

امیر جلیل شاطری، فرمانده ارتش آجا در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، امیر جلیل شاطری، فرمانده ارتش آجا در خراسان‌جنوبی، امروز، ۲۹ فروردین‌ماه در مراسم رژه روز ارتش که با حضور مسئولان در شهرستان بیرجند برگزار شد با اشاره به بزرگداشت روز ارتش اظهار کرد: این روز متعلق به همه نیروهای مسلح است، چراکه این نیروها بازوان پر قدرت فرمانده کل قوا هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای ارتش اقتدار خود را بیش از سال‌های گذشته به رخ جهان می‌کشانند، افزود: امام خمینی(ره) این روز را به نام ارتش انتخاب و دو تکلیف را مشخص کرد؛ اول تکلیف ارتش در مقابل مدعیانی که می‌گفتند ارتش باید منحل شود مشخص و دوم حمایت از ارتش بر همه مردم تکلیف شد.

فرمانده ارتش آجا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دفاع مقدس ۴۱۸ عملیات آفند و غیر آفندی بر ما تحمیل شد، تصریح کرد: آنچه در جنگ معین و مشخص بوده نشانه‌های آیات الهی بود، چراکه آنچه در هشت سال مقدس صورت گرفت در چند کلمه خلاصه می‌شود.

شاطری با بیان اینکه رشادت، دلیری، استقامت، مقاومت، ایمان، تعهد و وحدت و همدلی نیروهای ایران در جنگ تحمیلی در برابر شرارت و خسارت نیروهای دشمن زبانزد بود، افزود: جنگ نامتقارن و ناهمتراز که یک طرف سلاح و یک طرف ایمان، وحدت و همدلی بود شکل گرفت؛ لذا دشمنان بعد از هشت سال نتوانستند یک وجب از خاک ایران را یه یغما ببرند.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ باید تجهیزات بازیابی شده و با چالش‌های ایجاد شده فکری می‌کردیم، افزود: در نیروی مسلح جمهوری اسلامی انضباط خاصی حکم‌فرماست، چراکه از بارزترین و مشخص‌ترین خصیصه‌های آن همراه بودن و برای مردم بودن است.

فرمانده ارتش آجا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای مردم هستیم و همراه با آن‌ها باید در بحران‌ها شرکت کنیم، تصریح کرد: همراهی نیروهای مسلح با دولت و ملت باعث شد از بحران‌ها سربلند بیرون آییم. روزی ابرقدرت جهان در آب‌های خلیج فارس حضور داشته و مبارز می‌طلبید، اما قدرتی نشئت گرفته از ایمان و ذهن خلاق مقابل او ایستاد و کیلومترها از مرز دور شده که این امر نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دارد.

شاطری با بیان اینکه این درس امروز ثابت شده است، اظهار کرد: نیروی مسلح یک نیروی ملی و فراملی است که هیچ قدرت جهانی یارای مقابله با آن را ندارد و مردان، زنان و فرزندان همه آحاد جامعه باید بدانند جمهوری اسلامی ایران و نیروی مسلح مقتدر است.

انتهای پیام
captcha