پویش «نذر قرآن» در فارس راه‌اندازی شود
کد خبر: 4134826
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
از سوی ایکنا پیشنهاد شد

پویش «نذر قرآن» در فارس راه‌اندازی شود

در نشست فرماندار شیراز با جمعی از فعالان قرآنی، راه‌اندازی پویش «نذر قرآن» به منظور جلب حمایت خیران و جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده از منازل مطرح شد.

نشست مسئولان مردمی قرآنی با فرماندار شیراز، زهرا عسکریبه گزارش ایکنا از فارس، نشست فرماندار شیراز با جمعی از مسئولان مردمی فعالیت‌های قرآنی در سطح این کلان‌شهر، امروز، 28 فروردین برگزار شد.

زهرا عسکری، سردبیر ایکنای فارس در این نشست گفت: یکی از معضلاتی که مساجد به‌ویژه مساجد مناطق محروم با آن مواجه هستند، بحث کمبود قرآن است. طی سال‌های گذشته گروه‌های جهادی در این زمینه فعالیت و اقدام به جمع‌آوری کتب قرآن و توزیع میان مناطق محروم کرده‌اند اما این کار نیاز به تبلیغ و حمایت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: نزدیک 6 سال پیش با همکاری مسئول وقت قرآن و عترت ارشاد فارس توانستیم 400 جلد قرآن را از ارشاد دریافت کرده و با همکاری جهادگران میان مساجد مناطق محروم شیراز توزیع کنیم.

عسکری گفت: برای رفع مشکل کمبود قرآن در مساجد پیشنهاد می‌شود، پویشی به منظور جلب حمایت خیران و جمع‌آوری قرآن‌های اضافه در منازل راه‌اندازی شود زیرا در هر منزلی ممکن است بیش از یک جلد کتاب قرآن وجود دارد که می‌تواند به مساجد اهدا شود. به‌طور کلی مجموعه‌های قرآنی شامل مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی، جلسات هفتگی قرآن مساجد، جلسات سنتی قرآن و... می‌شوند که تمام این‌ها با استفاده از ظرفیت مردم و حمایت خیران تاکنون فعالیت خود را انجام داده‌اند.

عسکری با بیان اینکه میزان حمایت مالی از مراکز مردمی قرآنی طی سال‌های اخیر تقریباً به صفر رسیده است، گفت: با توجه به تورم موجود، بسیاری از مراکز مردمی قرآنی دچار مشکل شده‌اند به عنوان مثال شهریه ماهانه کلاس آموزشی آنان 100 هزار تومان است که اگر این شهریه در سال جاری با توجه به تورم موجود به 150 هزار تومان افزایش یابد، همان چند قرآن‌آموز هم دیگر حضور نمی‌یابند.

سردبیر ایکنای فارس گفت: مردم معمولاً برای فرزندان خود ماهانه میلیون‌ها تومان هزینه کلاس‌های فوق‌برنامه در رشته‌های مختلف می‌کنند، اما انتظار دارند کلاس‌های قرآن به صورت رایگان برگزار شود در صورتی که همان مربی قرآن برای رفت و آمد به کلاس نیاز به هزینه ایاب و ذهاب دارد و باید از جایی این مبلغ تأمین شود.

وی با بیان اینکه شهریه مؤسسات و مراکز قرآنی کفاف حق ایاب و ذهاب مربیان آن‌ها هم نمی‌دهد، بر ضرورت حمایت بیشتر مراکز مردمی قرآنی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha