میز خدمت بازرسی‌کل‌ لرستان برپا شد + عکس
کد خبر: 4134804
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

میز خدمت بازرسی‌کل‌ لرستان برپا شد + عکس

میز خدمت بازرسی کل استان لرستان با حضور بازرس‌ کل استان لرستان و جمعی از پرسنل این بازرسی در مسجد حضرت ابوالفضل‌(ع) خرم‌آباد برگزار شد.

میز خدمتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی لرستان، در راستای تأکید رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر دیدارهای مستمر و بی‌واسطه مسئولان با مردم، میز خدمت اداره‌کل بازرسی استان لرستان یک‌شنبه، ۲۷ فروردین‌ماه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خرم‌آباد برگزار شد.

سعید رازانی، بازرس‌ کل استان در این دیدار با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور یکی از سازمان‌های تابعه قوه قضائیه است و جزء سازمان‌هایی است که به موجب اصل 174 قانون اساسی تشکیل شده است هدف مهم آن را اجرای درست قوانین در دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: با توجه به گستردگی وظایف بازرسی کل کشور نمی‌توانیم تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها را همزمان بازرسی کنیم و بازرسی‌ها طبق طرح و برنامه‌ریزی و حسب مورد است که طی آن بازرسی طبق برنامه وارد دستگاه‌ها و ارگان‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر در بازرسی اشکالاتی ببینیم برای مدیر دستگاه ارسال می‌شود و در پایان هم گزارش و پیشنهاداتی ارائه می‌شود، گفت: اجرای پیشنهادات بازرسی به دستگاه‌ها الزامی است.

رازانی با یادآوری اینکه اگر بازرسان سازمان بازرسی در جریان بازرسی تخلفی ببینند حسب مورد با رئیس یا کارمند دستگاه اجرایی برخورد می‌کنند، ادامه داد: بر همین اساس در سال گذشته افرادی در رده‌های مختلف از مدیرکل تا معاون تا رئیس اداره و رده‌های پایین‌تر معرفی و برای آنان تخلفات و مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

بازرس‌ کل استان لرستان برخورد با فساد را اولویت نخست بازرسی لرستان دانست و گفت: بازرسی استان در برخورد با فساد و مفسد بدون اغماض و به‌طور قاطع برخورد کرده و در این راستا با کسی تعارف ندارد و کارکنان متخلف به هیئت تخلفات اداری، کمیته‌های انضباطی و مراجع قضایی معرفی و کسر از حقوق، توبیخ کتبی، محرومیت از انتصاب در پست های مدیریتی و موارد دیگر در این راستا انجام شده است.

وی با اعلام آدرس اینترنتی سامانه شکایات  به نشانی 136.bazresi.ir گفت: همشهریان به‌منظور ثبت شکایات یا گزارش فساد می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز به این سامانه مراجعه و با تلفن گویای 136 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha