محفل انس با قرآن در مدارس یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4134757
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
همزمان با مدارس جهان اسلام

محفل انس با قرآن در مدارس یزد برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان یزد از برگزاری محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در مدارس سطح استان همزمان با مدارس جهان اسلام خبر داد.

حسن عبداللهیان، معاون آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش یزد، حسن عبداللهیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان یزد با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: بیشتر برنامه‌های تدارک دیده‌ شده در ماه مبارک رمضان بر روی قرآن متمرکز بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان یزد با بیان اینکه روزانه در تمام مدارس برنامه جزءخوانی قرآن اجرا می‌شود ادامه داد: قرار است روز سه‌شنبه ساعت 9 صبح هم‌زمان با مدارس جهان اسلام، محفل انس با قران کریم در مدارس سراسر استان یزد برگزار شود، همچنین در این زمان مراسم انس با قرآن با حضور بیش از 800 نفر از دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان در محل مسجد ملااسماعیل یزد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان قرائت روزانه یک صفحه از کلام‌الله مجید را یک ساعت قبل از افطار داشته‌ایم؛ به این صورت که دانش‌آموزان اعلام آمادگی کرده و به‌اتفاق خانواده خود در این زمان یک صفحه از قرآن کریم را تلاوت کرده و ثواب آن را به روح اموات مدنظر خود تقدیم می‌کنند.

عبداللهیان با اشاره به اینکه جشن معنوی روزه اولی‌ها در مدارس ابتدایی و متوسطه اول دخترانه استان یزد برگزار شده است، ادامه داد: برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر به‌صورت دانش‌آموزی در برخی مدارس و مساجد یزد اجرا شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه اظهار کرد: این مراسم در پایان ماه مبارک رمضان در مسجد ملااسماعیل با حضور پسران و دختران مقطع متوسطه برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری مسابقه دعای افتتاح با عنوان «نجوای معنوی» ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان از ابتدای ماه مبارک رمضان شروع شده و همچنان ادامه دارد که هر شب از طریق کانال فرهنگ و معنویت در پیام‌رسان شاد اجرا می‌شود.

عبداللهیان تصریح کرد: در بسیاری از مدارس استان یزد برنامه افطاری به‌ اتفاق والدین اجرا شد، یکی از برنامه‌های شاخص افطاری در مدارس استان در مسجد ملااسماعیل با حضور یک هزار و 600 نفر از دانش‌آموزان و والدین بود.

انتهای پیام
captcha