همکاری شرکت‌های ژاپنی با ایران ادامه دارد
کد خبر: 4134603
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
سفیر کشور ژاپن در ایران:

همکاری شرکت‌های ژاپنی با ایران ادامه دارد

کازو توشی آیکاوا با بیان اینکه علاقمند هستیم که همکاری کرمان و ژاپن در بحث گردشگری شکل گیرد و مسافران ژاپنی به کرمان برگردند، گفت: ایران در تحریم است، اما شرکت‌های ژاپنی پای ایران می‌مانند. اینکه پروژه جدید شروع شود سخت است اما طرح‌های قبلی را ادامه می‌دهند.

کازو توشی آیکاوا سفیر کشور ژاپن در ایران

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، کازو توشی آیکاوا سفیر کشور ژاپن در ایران با همراهی لالینی ویرا سامی، رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت، امروز، ۲۷ فروردین‌ماه با استاندار کرمان دیدار کرد. 

کازو توشی آیکاوا، سفیر کشور ژاپن در ایران، هدف اصلی این سفر را بازدید از محل مهمانشهر رفسنجان بیان کرد و گفت: هزار بسته‌ بهداشتی از سوی ژاپن با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان به این افراد اهدا می‌شود. 

وی با اشاره به روابط ایران و ژاپن گفت: در راستای روابط کرمان و ژاپن از طریق سازمان‌های بین‌المللی همکاری می‌کنیم. با همکاری سازمان‌های بین‌المللی در سه استان در ایران برای مقابله با خشکسالی در حال کار هستیم.

سفیر ژاپن همچنین از تهیه و اهدای ۶ دستگاه ام‌آر‌آی به ایران با همکاری سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: دو دستگاه به بم و کهنوج اهدا خواهد شد. همچنین برای حمایت از پناهندگان افغان و کمک به کاهش مشکلات میزبانی، با حمایت سازمان بین‌المللی مهاجرت، چند دستگاه آمبولانس به ایران اهدا‌ می‌شود که یک دستگاه به استان کرمان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی در ایران و ژاپن گفت: مایل هستیم در زمینه گردشگری و مقابله با خشکسالی با استان کرمان همکاری کنیم و باید در این زمینه برنامه‌ریزی و نحوه همکاری مشخص شود. 

کازو توشی آیکاوا با بیان اینکه سعی می‌کنیم اطلاعات گردشگری به استان کرمان را اصلاح کنیم و از دولت ایران می‌خواهیم اطلاعات مربوطه را به ما اعلام کنند، افزود: پس از بازدید از ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان، با استفاده از سرویس اجتماعی سفارتخانه وضعیت گردشگری و امنیتی استان کرمان را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سفیر کشور ژاپن در ایران گفت: علاقمند هستیم که همکاری کرمان و ژاپن در بحث گردشگری شکل گیرد و مسافران ژاپنی به کرمان برگردند. ایران در تحریم است، اما شرکت‌های ژاپنی پای ایران می‌مانند. اینکه پروژه جدید شروع شود سخت است اما طرح‌های قبلی را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha