شهدا فراجناحی و فراملی پای در میدان گذاشتند
کد خبر: 4134297
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

شهدا فراجناحی و فراملی پای در میدان گذاشتند

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: شهدا مجموعه‌ای از معارف انسانی هستند و دگرخواهی و ترجیح منافع ملی را بر منافع خودشان برگزیده‌اند و همواره خود و همه داشته‌هایشان را برای آرامش و امنیت دیگران پای میدان آورده‌اند.

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش امروز، 26 فروردین‌ماه در آیین بزرگداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی و شهید سپهبد سیدمحمد ولی قرنی که در مصلای بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: چه افتخاری بالاتر از اینکه شهدا توانستند با گوهر عمر خود خدا، دین الهی را یاری کنند و به درجه رفیع شهادت برسند.

وی با بیان اینکه طبق معارف دینی آخرین قطره خون شهید که به زمین می‌ریزد از همه گناهانش هجرت می‌کند و پاک و پاکیزه به لقای الهی می‌شتابد، افزود: به همین جهت است که می‌گویند اولین کسی که وارد بهشت می‌شود شهید است و بالاتر از آن، سرزمینی که شهید در آن دفن می‌شود به تبعیت از خون شهید که پاک از این دنیا می‌رود آن زمین نیز پاک و مطهر است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با تأکید بر اینکه خدای متعال در آيه ۵۸ سوره مبارکه اعراف فرموده: «زمین پاک نیکو گیاهش به اذن خدایش(نیکو) بر آید»، تصریح کرد: وقتی سرزمینی پر شد از پاکانی مثل شهدا در این سرزمین جز پاکی نباید وجود داشته باشد.

امیر سرتیپ دوم فولادی با اشاره به اینکه هم اکنون در ایران اسلامی بیش از ۲۰ هزار گلزار شهدا وجود دارد، گفت: امروز هر چه داریم از شهیدان داریم و به واسطه و به برکت شهیدان است که این سرزمین و این حاکمیت روزبه‌روز متعالی‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در واژه شهید و شهادت مجموعه‌ای از معارف دینی، انسانی و ملی نهفته است، افزود: در آیه ۲۳ سوره احزاب شهدا همان‌هایی هستند که «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا؛ از ميان مؤمنان مردانى‏‌اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند».

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با تأکید بر اینکه از منظر معارف دینی شهدا مصداق آیه ۲۰ سوره مبارکه توبه هستند که خداوند فرموده: «الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَ جَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ؛ كسانى كه ايمان آورده و هجرت كرده و در راه خدا با مال و جانشان به جهاد پرداخته‏‌اند نزد خدا مقامى هر چه والاتر دارند و اينان همان رستگارانند».

وی با بیان اینکه رابطه شهیدان با خدا در آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده «يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ» است، گفت: شهید مظهر صداقت، مظهر عمل صالح، مظهر پایبندی و وفای به عهدی است که با خدای خود بسته است و ما که ادامه دهنده راه شهیدان هستیم این ویژگی‌ها باید در وجود ما باشد.

امیر سرتیپ دوم فولادی تأکید کرد: شهدا مجموعه‌ای از معارف انسانی هستند و دگرخواهی و ترجیح منافع ملی را بر منافع خودشان برگزیده‌اند و همواره خود و همه داشته‌هایشان را برای آرامش و امنیت دیگران پای میدان آورده‌اند.

وی با بیان اینکه شهیدان برایشان ملیت قومیت و مذهب مهم نبود، تصریح کرد: شهیدان فراملی، فراجناحی و فراحزبی فکر می‌کردند و جوانان ما وقتی حاضر می‌شوند نه فقط در ایران بلکه در عراق، در یمن، در سوریه، در لبنان و فلسطین هر کجا که نیاز باشد برای تعالی مسیر الله حاضر می‌شوند بجنگند و در واقع این شهید می‌خواهد خودش را فدای انسانیت کند و به همین دلیل پای به میدان می‌گذارد از این جهت مجموعه معارف انسانیت در کلمه شهید و شهادت وجود دارد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش تصریح کرد: شهدا همچنین مجموعه‌ای از معارف ملی هستند و باعث ارتقای هویت ملی شدند امروز ملت ایران اگر در بین کشورهای منطقه و جهان سربلند و تأثیرگذار است و اگر چهره مقاومت امروز از انقلاب و شهدای ایران الگو می‌گیرند به همین دلیل است.

امیر سرتیپ دوم فولادی تأکید کرد: شهیدان حق بزرگی به گردن ما دارند و ما نباید بگذاریم پرچم شهیدان بر زمین بیفتد تا زمانی که این روحیه شهادت طلبی در بین جوانان ما و ملت ما وجود دارد نه آمریکا که امروز دوران افول خودش را سپری می‌کند بلکه اگر همه دشمنان دست به دست هم دهند نخواهند توانست خدشه‌ای به راه مقدس این انقلاب که با سرعت پیش می‌رود، ایجاد کنند.

وی در پایان با بیان اینکه انتخاب عنوان سپهبدهای اخلاص برای سه سپهبد شهید قرنی، صیاد شیرازی و قاسم سلیمانی واژه بسیار درستی است، گفت: این سه سپهبد شهید که به واسطه ۲۰ سال از هم توسط دشمنان ترور شدند مایه اعتبار، اقتدار و هویت ملی ما شدند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از سه خانواده شهید، یک جانباز همچنین یک بازنشسته تجلیل شد.

شهدا فراجناحی و فراملی پا در میدان گذاشتند

انتهای پیام
captcha