اجرای ۶ طرح ملی تاریخ شفاهی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4134244
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

اجرای ۶ طرح ملی تاریخ شفاهی در کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد از اجرای ۶ طرح ملی تاریخ شفاهی با حمایت دفتر مطالعات پایداری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری کشور در استان خبر داد.

محمد شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، محمدشریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 26 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 6 طرح ملی تاریخ شفاهی با حمایت دفتر مطالعات پایداری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری کشور در استان اجرایی شده و شامل سوژه‌ها و موضوعات تأثیرگذار و مهم تاریخ شفاهی کهگیلویه‌وبویراحمد است.

وی افزود: این طرح‌های ارائه شده استان شامل مبارزات عشایر استان با پهلوی اول با تأکید بر کی‌لهراسب، مبارزات ایل بهمئی با پهلوی اول، زندگی شیخ علیمراد تنهایی حماسه سرای هم‌استانی در دوره پهلوی اول، طرح میرغلام شاه‌قاسمی یکی از دو مبارز اصلی عشایر با پهلوی اول، زمین لرزه شهر سی‌سخت و سقوط هواپیمای یاسوج به‌عنوان طرح ملی شناخته شدند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه از میان این طرح‌ها، طرح میرغلام در مرحله ارزیابی و پنج طرح دیگر در مرحله گردآوری است، اضافه کرد: ۱۸ طرح در واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان فعال است.

اسلامی با اشاره به کتاب‌های در دست چاپ در حوزه هنری استان، تصریح کرد: کتاب خاطرات جاودان سیرت پزشک متخصص عفونی و رئیس وقت بیمارستان معین بیماران کرونایی از دوران کرونا در مرحله چاپ قرار دارد و کتاب جنگ جلیل خاطرات سرهنگ احمد زکاوت از دوران دفاع مقدس نیز در حال انتخاب ناشر است.طرح تحقیق بمباران عشایر استان در سال ۱۳۴۲نیز به زودی برای اجرا تدوین می‌شود.

انتهای پیام
captcha