مراقب عکس‌العمل شیطان پس از شب قدر باشید
کد خبر: 4133542
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

مراقب عکس‌العمل شیطان پس از شب قدر باشید

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید مراقب باشیم در پاتک و واکنش شیطان آنچه که در شب‌های قدر به دست آوردیم از دست ندهیم که یک راهکار مهم اهتمام جدی بر حفظ داشته‌هاست.

حجت‌الاسلام احمد رضایی؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام احمد رضایی؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در مورد اینکه چه کنیم حال خوب شب‌های قدر از قلبمان دور نشود، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: انسان در طول دوران عمر خود یک سری امتیازات و سرمایه‌هایی را کسب می‌کند که ماه مبارک رمضان وقت کسب سرمایه‌های معنوی است که در شب‌‌های قدر مومنان توفیقاتی نصیبشان شد و می‌شود.

وی بیان کرد: دقت داشته باشیم که حفظ سرمایه مهم‌تر از کسب سرمایه بوده و را حفظ این است که توفیقات کسب شده برای توجه ویژه به اوقات نماز، انس با قرآن و دعا و اعمال شب‌های قدر را جایی در قلب خود نگاه داریم.

رضایی با بیان اینکه مومنان در محافل و مجالس استقبال چشمگیری داشتند چراکه همه انسان‌ها براساس فطرت به مباحث معنوی نیاز دارند، تصریح کرد: دو شب از قدر گذشت و فضایی ایجاد شد که مهمانان خدا بهره ببرند و خداوند متعال درب‌های رحمت و مغفرت خود را به روی مردم به نحو ویزه باز کرد.

وی بیان کرد: هر بنده‌ای که روزها زوزه گرفته و شب‌ها عبادت کرده قطعا از لطف و عنایت ویژه خداوندی بهره مند خواهد بود، اما مهم این است که سرمایه‌ها را حفظ کنیم چراکه درست است که در ماه رمضان شیاطین در غل و زنجیر بوده و مراقبت‌های ویژه‌ای داشتیم و مبارزه با نفس داشتیم، اما باید منتظر پاتک شیطان باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید مراقب باشیم در پاتک و واکنش شیطان آنچه که به دست آوردیم از دست ندهیم که یک راهکار مهم اهتمام جدی بر حفظ آن چه در این شب‌ها و روزها کسب کردیم، است.

رضایی با بیان اینکه ممکن است در باقی روزهای سال نتوانیم مانند ماه رمضان ختم قرآن داشته باشیم، اما حداقل قرائت آن باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: در طول سال انس با قرآن قطع نشود و مقید به انجام فریضه نماز باشیم.

در آخرین شب قدر چه بخواهیم؟

وی با بیان اینکه نکته بعدی انس با دعاست، افزود: لازم است لحظاتی پس از نماز را به خواندن تعقیب نماز بپردازیم و ارتباط خود را با خالق با زبان دعا قطع نکنیم و تمام اینها عاملی برای حفظ آنچه در ماه رمضان کسب شده، است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: هنوز یک شب دیگر از شب‌های قدر امسال باقی مانده و می‌توانیم در این شب برای گناهان آینده خود دعا کنیم که به آن مبتلا نشویم چراکه آنچه در شب‌های قدر توصیه می‌شود تاکید بر دعاست چون تمام آنچه که در سال آینده برای ما در حال اتفاق افتادن است در شب‌های قدر مقدر می‌شود و تقدیر آن برای ما مقدر خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه دعا کردن سرنوشت‌ها را تغییر می‌دهد، تصریح کرد: توصیه شده که این شب‌ها را به دعا اختصاص دهیم و پیشنهاد می‌کنم در شب‌های باقی مانده ماه مبارک رمضان دعای ابوحمزه ثمالی را حداقل در حد چند صفحه بخوانیم تا یاد خدا  بیشتر در قلبمان ریشه دواند.

وی با بیان اینکه از پیامبر(ص) سوال شد در شب قدر از خداوند چه بخواهیم فرمودند: عافیت و عاقبت بخیری، بیان کرد: وقتی دعای عاقبت بخیری می‌کنیم یعنی برای سال‌های آینده و پیش رو نیز دعا می‌کنیم؛ بنابراین نباید از دعا برای سال‌های آینده در شب‌های انتهایی ماه مبارک رمضان غفلت کنیم.

انتهای پیام
captcha