اعلام آمادگی 250 کانون مساجد البرز برای راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی
کد خبر: 4133272
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

اعلام آمادگی 250 کانون مساجد البرز برای راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در مساجد، از آمادگی 250 کانون مساجد استان برای راه‌اندازی این پایگاه‌ها خبر داد.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با قاریان و حافظان قرآن، برای دومین سال متوالی بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآن تأکید کردند، گفت: در این استان تاکنون 250 کانون برای راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مساجد باید مهد قرآن باشند، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به ازدیاد مؤسسات و مراکز قرآنی، طبیعی است که یک بخشی از این افراد جذب مؤسسات شوند، ولی اگر کانون‌های مساجد با سیاست درست و برنامه‌ریزی مدون درست فعالیت کنند قطعا بخش عمده‌ای از این افراد جذب کانون مساجد می‌شوند.

این مسئول درباره میزان تأثیرگذاری برنامه‌های قرآنی کانون‌ها همچون برگزاری مسابقات مدهامتان در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد گفت: مساجد معمولا حلقه مفقوده هستند و باید برای بیشتر شدن حضور نوجوانان و جوانان بیشتر از اینها تلاش کنیم، باید به بهانه‌های مختلف مثل مسابقات قرآن به این مهم بیشتر توجه داشته باشیم.

شکری تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی توسط کانون‌های مساجد، فعالیت‌های قرآنی همیشه محور برنامه‌های این مراکز بوده است و کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف قرآنی، محافل انس با قرآن کریم، جلسه‌های تفسیر قرآن کریم و اجرای طرح «تلاوت نور» از جمله برنامه‌هایی است که برای تحقق این هدف در کانون‌های مساجد استان در طول سال اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز توضیح داد: در حال حاضر و در ماه مبارک رمضان نیز کانون‌های مساجد برنامه‌های قرآنی از جمله جزءخوانی همراه با تفسیر، همخوانی، محافل انس با قرآن را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha