نوگرایی متکی به ایدئولوژی اسلامی؛ وجه اشتراک شهید آوینی و صیاد شیرازی
کد خبر: 4133172
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
نوباوه بیان کرد:

نوگرایی متکی به ایدئولوژی اسلامی؛ وجه اشتراک شهید آوینی و صیاد شیرازی

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، وجه اشتراک شهیدان آوینی و صیاد شیرازی را نوگرایی متکی به ایدئولوژی اسلامی دانست و گفت:‌ این دو شخصیت‌ را باید در ظرف زمانی خودشان سنجید.

بیژن نوباوه، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، بیژن نوباوه، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عصر دیروز، 21 فروردین در همایش «مرتضی علی» که به‌منظور بزرگداشت شهیدان آوینی و صیاد شیرازی در تالار حافظ شیراز برگزار شد، شهید صیاد شیرازی را یک انسان عارف توصیف کرد و گفت: این مجلس به منظور بزرگداشت دو شهید بزرگ انقلاب برگزار شده است که نوگرایی متکی به ایدئولوژی اسلامی وجه اشتراک هر دو آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه نوگرایی مشابه زیادی دارد اما اگر ایدئولوژی و اعتقاد اسلامی کمرنگ شود، نوگرایی نیز بی‌اثر و فایده خواهد شد، گفت: بزرگی و شاخص بودن شخصیت‌های آوینی و صیاد را باید در ظرف زمانی خودشان سنجید.

نوباوه با یادآوری اقدامات شهید صیاد شیرازی در ارتش و تلاش برای اتحاد و وحدت سپاه و ارتش اظهار کرد: ارتش امروز ایران اسلامی پنجمین ارتش قدرتمند دنیاست و این‌ها را باید مرهون اقدامات افرادی نظیر شهید صیاد شیرازی بدانیم که در زمان فرماندهی خودشان بر ارتش نوآور بودند آن هم در زمانی که برای تأمین سیم خاردار هم وابسته بودیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه شهید صیاد شیرازی یک نخبه نظامی بود، به اقدامات فاخر شهید آوینی اشاره کرد و گفت: ایشان زمانی از هنر برتر صحبت کرد که بسیاری هنوز هنر دوربین دست گرفتن را بلد نبودند.

وی با اشاره به سبک‌های هنری شهید آوینی اظهار کرد: هنر شهید آوینی به این دلیل حائز اهمیت است که ارتباط مستقیم با مخاطب داشت؛ آوینی انسانی بود که در بالاترین قله‌های روحی، روانی، ایدئولوژیک و عرفان بود.

نوباوه شهیدان را الگوهای واقعی و اثرگذار در جامعه امروز توصیف و بر ضرورت الگوگیری جوانان از آنان تأکید کرد و افزود: امروز هنر رشد زیادی پیدا کرده است و شاهد رشد آن در عرصه‌های مختلف هستیم ولی هنرمندان امروز را نمی‌توانیم با آوینی‌ها مقایسه کنیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز ایران چه در قدرت نظامی، چه فرهنگی و سیاسی در جهان زبانزد است لذا باید ملت ایران با بالاترین اعتماد به نفس در عرصه‌های مختلف حضور یابد.

وی ضمن قدردانی از جانفشانی‌های مدافعان حرم گفت: گاهی اوقات برخی‌ها می‌پرسند چرا در سوریه حضور داریم در صورتی که ما سنگر خود را کنار رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دادیم و اگر چنین کاری انجام نمی‌دادیم باید شاهد حضور اسرائیل در پایگاه‌های نظامی آمریکایی در یمن بودیم.

نوباوه با بیان اینکه امروز سران کشورهای منطقه اعتقاد دارند که اگر با ایران دفاع استراتژیک نبندند، اسرائیل آنها را می‌بلعد، گفت:‌ سران کشورهای منطقه باور و تأکید دارند که نباید با ایران چنین رفتارهایی را داشت زیرا زمانی می‌رسد که غرب مجبور خواهد شد برای دست دادن با مسئولان جمهوری اسلامی در صف‌های طولانی بایستد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه خون شهدا از صدر اسلام تاکنون به هیچ‌وجه هدر نخواهد رفت، گفت: با قدرتی که انقلاب اسلامی به ملت ایران داده است می‌توانیم قله‌های اصلی را هم فتح کنیم.

انتهای پیام
captcha