برگزاری آیین احیای شب‌های قدر در 23 نقطه محوری و هزار مسجد خراسان شمالی
کد خبر: 4132722
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

برگزاری آیین احیای شب‌های قدر در 23 نقطه محوری و هزار مسجد خراسان شمالی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری آیین‌های احیای شب‌های پر فضیلت قدر در 23 نقطه محوری شهرستان‌های مختلف استان خبر داد.

برگزاری آیین احیای شب‌های قدر در 23 نقطه محوری و هزار مسجد خراسان شمالیحجت الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت و گو با ایکنا اظهار کرد: 23 نقطه محوری برای برگزاری مراسم شب های قدر در استان مشخص شده است که در 4 نقطه از شهرستان بجنورد مرکز خراسان شمالی، 3 نقطه از شیروان، 3 نقطه از اسفراین، 3 نقطه از مانه و سملقان، 3 نقطه از فاروج، 2 نقطه از جاجرم، 2 نقطه از رازوجرگلان و 3 نقطه از شهرستان گرمه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نقاط محوری در بجنورد شامل مصلای امام خمینی(ره)، آستان مقدس امام زاده سیدعباس (ع)، هیأت حضرت فاطمه زهرا (س) و هیأت حضرت رقیه (س) می شود که از امشب همزمان با اولین شب ضربت خوردن مولای متقیان امیرالمومنین (ع) میزبان مومنان روزه دار خواهد بود.

وی گفت: مراسم محوری شب‌های پر فضیلت قدر در این اماکن محوری خراسان شمالی از ساعت 21 و 30 دقیقه آغاز می‌شود و با سخنرانان استانی یا کشوری همراه خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: دعای ابوحمزه ثمالی، دعای جوشن کبیر، عزاداری به مناسبت ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع)، سخنرانی با حضور مهمانان استانی و کشوری، مداحی مداحان استانی، و مراسم قرآن بر سر، عمده برنامه‌هایی هستند که در مراسم شب‌های قدر اجرا می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: بیش از یک هزار مسجد در نقاط شهری و روستایی خراسان شمالی وجود دارد که در تمامی آن‌ها نیز مراسم پر فضیلت شب‌های قدر برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha