شیراز در فعالیت‌های قرآنی نباید عقب بماند
کد خبر: 4131866
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
روحانی:

شیراز در فعالیت‌های قرآنی نباید عقب بماند

امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) این کلان‌شهر گفت: شیراز نباید در بحث فعالیت‌های از نقاط دیگر کشور عقب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن روحانی، امام جمعه شهرک‌های غرب شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن روحانی، امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز شب گذشته، 16 فروردین در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن فارس که در محل دائمی نمایشگاه‌ها در شهرک گلستان برگزار شده بود، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: برگزاری برنامه‌های ارزشی نظیر نمایشگاه قرآن و عترت و حج و زیارت جای قدردانی دارد چرا که این چنین برنامه‌هایی متناسب با جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) است.

وی افزود: شیراز مزین به سومین حرم اهل بیت(ع) زیر سایه حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است و یکی از ویژگی‌هایی که آن حضرت داشتند و به آن شهرت داشتند کتابت قرآن بوده است.

روحانی با یادآوری سبقه فعالیت‌های قرانی در شیراز گفت: حضرت شاهچراغ(ع) خود کاتب قرآن بوده است. حافظ هم خود حافظ کل قرآن بوده و قرآن را در 14 روایت می‌خوانده است لذا شیراز نباید در بحث فعالیت‌های از نقاط دیگر کشور عقب باشد.

امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران گفت: عزم جزمی نسبت به قرآن در پایتخت وجود دارد که باعث شده است برخی از فعالان فرهنگی شیراز هم برای بازدید از این نمایشگاه به تهران سفر کنند لذا شیراز که سومین حرم اهل بیت(ع) است نباید در برنامه‌های قرآنی عقب‌تر از نقاط دیگر کشور باشد.

وی همچنین به انس و الفت امام حسن مجتبی(ع) با قرآن کریم اشاره کرد و افزود: کریم اهل بیت(ع) در زندگی خود با قرآن مأنوس بودند و تقارن ولادت ایشان با ماه مبارک رمضان خود نشان از همراهی دو ثقل قرآن و عترت کنار یکدیگر دارد.

روحانی با یادآوری حدیث ثقلین پیامبر(ص) گفت: در ماه رمضان هم نزول قرآن رخ داده است و هم ولادت کریم اهل بیت(ع) لذا مصداق کلام پیامبر(ص) در ماه رمضان تجلی پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه زندگی امام حسن مجتبی(ع) و رفتار و کردار و سیره ایشان مطابق با کلام خدا بوده است، گفت: قرآن کریم اصلاً قابل قیاس با سایر کتب آسمانی نیست و این کتاب از هرگونه تحریف در طول تاریخ مصون بوده است و نباید در بین ما مهجور باشد و غریب بماند.

امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز یادآور شد: خداوند در قرآن کریم تأکید می‌کند که برای قبول کردن دین و اسلام اکراه و اجباری نیست چون راه هدایت و گمراهی بسیار روشن است و برای اثبات اسلام نیاز نیست خیلی زحمت کشید و با تحقیقی ساده می‌توان به حقانیت کتاب قرآن کریم پی برد.

وی در عین حال با تأکید بر اینکه آیین الهی یکی است و دین نزد خدا تسلیم در مقابل خدا بودن است و تمام پیامبران الهی هم همین را می‌گویند، گفت: باید تلاش کنیم تا با قرآن کریم ارتباط برقرار کرده و با آن انس بگیریم و قدردان آن باشیم.

انتهای پیام
captcha