«حامین» برترین سمن‌های فارس را معرفی می‌کند
کد خبر: 4131706
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

«حامین» برترین سمن‌های فارس را معرفی می‌کند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس از برگزاری جشنواره استانی «حامین» ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی در این استان خبر داد.

مصطفی مشفقیان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مصطفی مشفقیان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس امروز، 16 فروردین در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: در سال جاری 4 میز تخصصی در ویژه سمن‌ها در 4 موضوع با توجه به اولویت‌های استان و کشور تشکیل خواهد شد.

وی موضوعات خانواده، آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست و بهداشت و درمان و سلامت را 4 موضوع این میزها عنوان کرد و افزود: بر اساس این 4 اولویت جشنواره استانی «حامین» به معنی یاری‌کننده ویژه سازمان‌های مردم نهاد استان در 4 حوزه مذکور برپا خواهد شد.

مشفقیان زمان برگزاری اختتامیه جشنواره مذکور را 22 مردادماه مصادف با روز مشارکت مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد اعلام کرد و گفت: در این جشنواره سمن‌ها و تشکل‌های مردمی برتر در این 4 حوزه معرفی و تجلیل خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره مذکور اظهار کرد: در این جشنواره به دنبال آن هستیم تا سازمان‌های مردم نهاد را بیش از پیش ترغیب کرده تا در راستای مسایل اصلی استان حرکت کنند. در حوزه خانواده سمن‌هایی در خصوص امر ازدواج و تأمین جهیزیه و حمایت از زوج‌های نابارور و فرزندآوری و همچنین جلوگیری از طلاق فعالیت‌هایی دارند که فعالیت آن‌ها ارزیابی شده و برترین آن‌ها معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی هر فعالیتی که منجر به ساماندهی و کنترل آسیب‌های اجتماعی شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: در موضوع محیط زیست تشکل‌هایی که در حوزه پاک‌سازی زباله و فرهنگ‌سازی محیط زیست و جنگل‌کاری و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی فعالیت شاخص داشته باشند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در حوزه بهداشت و درمان در بحث خیرین تأمین سلامت و بیمارستان‌ساز، سمن‌هایی که به صورت خیریه در حوزه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین در حوزه فرهنگ‌سازی این کارها فعالیت می‌کنند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در اختتامیه جشنواره مذکور به سمن‌های رتبه نخست هر موضوع 15 میلیون تومان جایزه نقدی، رتبه دوم 10 میلیون تومان و رتبه سوم 5 میلیون تومان اهدا خواهد شد.

مشفقیان در پاسخ به ایکنا مبنی بر اینکه چرا حوزه فرهنگی و قرآنی در جشنواره مذکور دیده نشده است، گفت: بیشترین سمن‌های فارس در ۴ حوزه ذکر شده فعالیت می‌کنند لذا اولویت‌های ما در این ۴ حوزه است به عنوان مثال حوزه خانواده و جمعیت بسیاری از حوزه فرهنگی را پوشش می‌دهد ولی سمن‌ها کمتر به سمت رویدادهای فرهنگی می‌روند و فعالیت‌ها بیشتر به صورتی است که به صورت کف میدانی از آن استخراج شود لذا بر اساس نیازسنجی که در استان انجام دادیم این 4 حوزه انتخاب شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس همچنین گفت: علاوه بر این‌ها استارتاپی در حوزه حمایت از ایده‌های برتر سمن‌ها در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهیم کرد که می‌تواند به رونق سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های کمک کند.

وی همچنین از راه‌اندازی سرای همتا تا تابستان سال جاری در شیراز برای فعالیت مشترک سمن‌ها خبر داد و افزود: بسیاری از سمن‌ها جایی برای برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی خود ندارند لذا این مکان متعلق به آن‌ها خواهد بود.

مشفقیان تسریع در صدور پروانه و فعالیت سمن‌ها و حذف بروکراسی اداری را از اقدامات در دستور کار این دفتر برای سمن‌ها عنوان کرد و از اصحاب رسانه خواست تا اهتمام بیشتری نسبت به انعکاس فعالیت‌های این تشکل‌های مردم‌نهاد داشته باشند.

انتهای پیام
captcha