تحلیل تاریخ انقلاب برای جوانان ضروری است
کد خبر: 4130419
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

تحلیل تاریخ انقلاب برای جوانان ضروری است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تاریخ انقلاب باید به خوبی برای جوانان تشریح شود، گفت: اگرچه در خصوص صحبت‌های امام خمینی(ره) روایتگری شده اما تحلیل‌ صدور فرامین از سوی ایشان انجام نشده است.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی‌ زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی امروز، ۹ فروردین‌ در مراسم جشن اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر فرامین و تدبیر امام راحل نبود امروز معلوم نبود به جای یک پرچم چند پرچم در کشور وجود داشت و ایران تبدیل به ایرانستان شده بود.

وی با گلایه از مورخان و کسانی که تاریخ ۵۰ ساله اخیر را کار می‌کنند، افزود: اگرچه در خصوص صحبت‌های امام خمینی(ره) روایتگری شده اما تحلیل‌ اینکه چرا چنین فرمانی صادر شده است، کار نشده تا نسل جوان بدانند که این پرچم چگونه برافراشته شده است.

زاهدی با بیان اینکه اگر امروز انقلاب به ثمر نشسته و به درختی تنومند تبدیل شده به دلیل ولایت فقیه است، گفت: اولین فرمان امام خمینی(ره) برای آغاز تشکیلات کار انقلاب، دستور تشکیل شورای انقلاب بود. در آن زمان هم جریانات سیاسی که تمایل جدی به شرق و غرب داشتند و هم جریانات مسلحی مانند چریک‌های فدایی خلق و... در کشور بود که هر کدام اهداف خاصی برای تشکیل حکومت پس از سقوط پهلوی داشتند اما وقتی امام(ره) فرمان تشکیل شورای انقلاب را دادند موجی از خوشحالی در بین مردم شکل گرفت زیرا فهمیدند امام برای برنامه‌ریزی تشکیلاتی پس از دوران پهلوی کار کرده‌ است. این امر سبب عصبانیت جریانات غرب‌گرا و شرق‌گرا شد و سعی کردند این شورا را به انحراف و انزوا بکشانند اما امام محکم ایستاد و به شورا خطی مشی داد.

وی تشکیل دولت موقت را از تدابیر دیگر امام خمینی(ره) دانست که سبب عصبانیت بیشتر مخالفان شد و اظهار کرد: تشکیل دولت موقت با جبهه‌گیری جدی رژیم پهلوی روبه‌رو شد و بختیار اطلاعیه‌ صادر کرد اما امام راحل محکم ایستاد و برای برنامه‌‌ریزی رفراندوم فرمان صادر کرد.

امام خمینی(ره) در اوج طوفان‌ها محکم ایستاد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیعت نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) را پتک محکمی بر جریانات آن زمان و مقامات پهلوی دانست و تصریح کرد: امام در اوج طوفان‌ها محکم ایستاد و در ۱۹ بهمن از مردم خواست تا در برابر حکومت نظامی ایستادگی کنند و به خیابان بیایند. ۲۲ بهمن اتفاق افتاد اما توطئه‌ها ادامه یافت و امام در اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ در کنار حمایت از ارتش دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دادند.

وی با تأکید بر اینکه تاریخ انقلاب باید به خوبی برای جوانان تشریح شود، انتخابات ۱۲ فرورین را از دیگر تدابیر امام دانست و گفت: هر کدام از جریانات آن زمان نوع خاصی از حکومت را اعلام می‌کردند اما امام(ره) گفت جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر. اگر هر کدام از حکومت‌های دیگر پذیرفته می‌شد مسیر انقلاب تغییر می‌کرد امام ایستادگی کرد و مردم نیز از این دستور تبعیت کردند.

زاهدی با اشاره به تدبیر امام برای تشکیل بسیج مستضعفین، مجلس خبرگان و تأکید ایشان بر موضوع ولایت فقیه اظهار کرد: صلاحیت و اقتدار امام بود که انقلاب را نگه داشت و اگر ایشان نبود مشخص نبود سرنوشت ایران چگونه است و هر قسمت ایران به دست یک جریان افتاده و ایران تکه تکه می‌شد.

تلاش مستکبیرین برای ضربه به انقلاب

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نظر امام راحل در خصوص رهبری پس از خود را نشان از آینده‌نگری ایشان دانست و گفت: مقام معظم رهبری در برابر توطئه‌های مختلف ایستاده و آنها را خنثی کردند از دانشمندان و دانشگاهیان حمایت کرده و با شعار حمایت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری بسیاری شکل گرفت که نتیجه آن را امروز مشاهده می‌کنیم. نتیجه توجه و توصیه جدی به فناوری‌های نو و توسعه علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری اقتداری است که امروز به ویژه در حوزه دفاعی داریم.

زاهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش مستکبیرین برای ضربه به انقلاب در اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: دشمن به زعم خود گمان می‌کرد جمهوری اسلامی دچار فروپاشی می‌شود اما رهبر انقلاب مقتدر ایستاد.

وی با بیان اینکه فرمان عفو رهبر معظم انقلاب توطئه‌ها را خاموش کرد و رأفت اسلامی را به اوج خود رساند به شعار سال اشاره کرد و گفت: این فرمایش وظیفه سنگینی بر دوش مسئولان دولت و مجلس گذاشت. در راستای تحقق این شعار مجلس باید در تصویب قوانین منافع ملی و فراملی را مورد توجه قرار داده و از شعار عبور کند. نمایندگان وظیفه سنگینی برای امیدآفرینی به مردم دارند و باید در قوانینی که به افزایش تورم کمک می‌کند تجدید نظر کنند. همچنین نظارت دقیق بر قوانین مصوب از وظایف مجلس است.

زاهدی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد مدیران قوی، کارآمد، متدین و شفاف را به کار گیرد و رفاقت‌ بازی در انتصابات بر دولت حرام است، تصریح کرد: مبارزه با فساد، شفاف‌سازی، اصلاح نظام بانکی، بهبود فضای کسب و کار، توجه کوتاه مدت به بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط به‌ویژه در مناطق محروم، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و... از مسئولیت‌های دولت در راستای تحقق شعار سال است.

انتهای پیام
captcha