انتظار ما از مردم رعایت شئونات ماه رمضان است
کد خبر: 4129693
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

انتظار ما از مردم رعایت شئونات ماه رمضان است

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی با بیان اینکه باید با اتفاقات ضدارزشی در تالارها و تفرج‌گاه‌ها با تذکر لسانی و اعمال قانون برخورد شود، گفت: انتظار ما از مردم رعایت حرمت ماه رمضان و شئونات اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان، امروز، چهارم فروردین‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از مواردی که باعث تحکیم بنیان خانواده و سلامت در جامعه می‌شود تقواست.

وی با بیان اینکه تقوا و امور معنوی و اخلاقی از عواملی است که سبب آرامش در درون خانواده و اجتماع می‌شود، افزود: در مقابل فاصله گرفتن از تقوا تضعیف امور معنوی و اخلاقی سبب تزلزل و تضعیف نهاد باقداست خانواده می‌شود.

شاهرخی با یادآوری اینکه فرهنگ غربی به دنبال آن است بانوان را که لطافت زندگی هستند و در روایت از آن‌ها به‌عنوان گل و ریحانه یاد شده است، وسیله ابزاری برای بی‌حجابی، در خدمت مردان لاابالی و لذت‌طلب قرار دهد، گفت: دشمن به دنبال سلطه اقتصادی و فرهنگی بر کشورهای مستقل است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان اینکه تقوا عامل بازدارندگی از بدی‌هاست و مرد باتقوا در درون خانواده مورد آمرزش و رحمت الهی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: شرط اولیه در انتخاب همسر دین، ایمان و تعهد ایمانی است؛ گزینش همسر بدون در نظر گرفتن ایمان و تقوا عوارض جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید در جهت تحکیم بنیاد خانواده و آسیب‌های فرهنگ غربی روشنگری کنند، اظهار کرد: زنانی‌ که انواع آرایش‌ها را از سر تا ناخن و جراحی‌هایی با هدف زیبایی نه برای همسر بلکه برای مردان هوس‌باز انجام می‌دهند، نمی‌تواند رضایت همسر را فراهم و نقش مادری را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه حجاب، عفاف و حیا سند ترقی ملت مسلمان ایران است، اضافه کرد: فرهنگ اسلامی در مقابل تبلیغات غیرانسانی دشمن در جهت تزلزل بنیان خانواده ایستاده، به این ایستادگی افتخار می‌کند و هرگز تسلیم نظام سلطه نخواهد شد.

شاهرخی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر لزوم بهره‌گیری از فضیلت این ماه تأکید کرد و با بیان اینکه تغییر حالات روحی و روانی از مشترکات عید سال نو و بهار قرآن است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی شعار سال را با عنوان مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کرده‌اند کمااینکه یک دهه است که شعار سال با عناوین اقتصادی نام‌گذاری شده است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مهار تورم و رشد تولید نیازمند برنامه‌ریزی، اقدامات صحیح، مدون و برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: مسئولان استانی باید تمام خدمت خود را در جهت مهار تورم و رشد تولید به‌کار بگیرند چراکه استان لرستان از لحاظ تورم و بیکاری در رده‌های اول تا سوم قرار دارد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد بر لزوم توجه به فعالیت‌های دینی و مذهبی در مساجد تأکید کرد و با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ پایگاه فعالیت‌های دینی و مذهبی و قرآنی بوده است، اضافه کرد: در روزگاری که تهاجم فرهنگی دشمن اعتقادات را نشانه گرفته است باید از ظرفیت مساجد و فعالیت‌های فرهنگی و دینی آن بیشتر استفاده کرد.

وی بر لزوم رعایت شئونات اسلامی در ماه رمضان تأکید کرد و با بیان اینکه در ستاد سفرهای نوروزی مقرر شد اغذیه‌فروشانی به‌صورت محدود و با رعایت استتار به مسافران نوروزی خدمات ارائه دهند، گفت: آنچه مشاهده شد ناهماهنگی دستگاه‌ها در خصوص مدیریت امور بود کمااینکه باید از پخش نعمه‌های محرک که سبب هیجان و ناهنجاری می‌شود پرهیز شود.

شاهرخی با بیان اینکه باید با اتفاقات ضدارزشی در تالارها و تفرج‌گاه‌ها با تذکر لسانی و اعمال قانون برخورد شود، اضافه کرد: انتظار ما از مردم رعایت حرمت ماه رمضان و شئونات اسلامی است کمااینکه حضور روحانیون در میان آمران به معروف و ناهیان از منکر سبب اعتلای امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به سالروز آیت‌الله بروجردی گفت: این مرجع بزرگ جهان تشیع اقدامات دینی، فرهنگی و عمرانی فراوانی در جهت اعتلا و تبلیغ اسلام انجام و شاگردان بزرگی تربیت کرده است.

انتهای پیام
captcha