نخستین وقف سال ۱۴۰۲ در کردستان به ثبت رسید
کد خبر: 4129554
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

نخستین وقف سال ۱۴۰۲ در کردستان به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: نخستین وقف امسال همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در کردستان به ثبت رسید.

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان از به ثبت رسیدن نخستین وقف سال 1402 در سطح استان خبر داد و گفت: نخستین وقف امسال همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان به ثبت رسید.

وی افزود: واقفان خیراندیش ناصر قاسمی و سعادت امیری به‌عنوان نخستین واقفان سال 1402 نام خود را در اجرای صدقه جاریه وقف به ثبت رساندند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: این واقفان خیراندیش یک باب منزل مسکونی به وسعت 62 متر را با نیت مسجد چهاریار نبی شهر سنندج وقف کردند.

وی افزود: 90 درصد وقف‌های به ثبت رسیده در استان کردستان وقف بر مساجد بوده و ۱۰ درصد دیگر نیز خیرات و مبرات، کمک به نیازمندان، احداث خانه عالم و نیات قرآنی است.

حجت‌الاسلام کاروند به نقش تأثیرگذار سنت حسنه وقف در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اشاره کرد و یادآور شد: وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است و جاری شدن صدقه جاریه وقف می‌تواند به آرامش و سلامت معنوی جامعه و رفع نیازهای فقرا نیز کمک‌ کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم در سال جدید شاهد ثبت موقوفاتی با نیات مورد نیاز جامعه به‌ویژه در زمینه‌های اشتغال، تولید، کارآفرینی، علم و دانش، درمانی و ... باشیم.

انتهای پیام
captcha